آفتاب

درخواست رئیس کمیسیون اروپا برای تشکیل ارتش منسجم اروپا

درخواست رئیس کمیسیون اروپا برای تشکیل ارتش منسجم اروپا

هفته نامه ولت آم زونتاگ نوشت: رئیس کمیسیون اروپایی خواستار تشکیل ارتش گسترده منسجم اروپایی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی در مصاحبه‌ای با هفته نامه آلمانی ولت آم زونتاگ گفت: چنین ارتشی به ما در ایجاد یک سیاستگذاری امنیتی و خارجی مشترک کمک می‌کند و باعث می‌شود تا یک مسئولیت پذیری مشترک را در اروپا در قبال جهان در نظر بگیریم.

بنابه گفته یونکر، یک ارتش اروپایی می‌تواند در قبال خطراتی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همسایگانش با آن مواجه می‌شوند واکنشی خوب داشته باشد.

رئیس کمیسیون اروپا ادامه داد: تشکیل نیروهای مسلح اروپا این مساله را نشان می‌دهد که این اتحادیه اقتصادی و سیاسی متشکل از کشورهای اتحادیه اروپا در قبال ارز‌ش‌های اتحادیه جدی هستند.

هفته نامه آلمانی مذکور گزارش داد که پیشنهاد رئیس کمیسیون اروپا از جانب پارلمان آلمان و رئیس کمیته امور خارجی این نهاد قانونگذاری مورد حمایت قرار گرفته است.

نوربرت روتگن، رئیس کمیته امور خارجی پارلمان آلمان در این باره گفت: اروپایی‌ها مبالغ بسیار زیادی را برای اشتراکات نظامی خرج می‌کنند اما ظرفیت‌های نظامی ما همچنان فاقد سیاست‌گذاری امنیتی مناسب و مقابله با دشمنان است. بنابر این ما نیاز داریم تا یک نیروی مسلح اروپایی ایجاد کنیم.

انتهای پیام

کد N759992

وبگردی