آفتاب
آسوشیتدپرس گزارش داد:

اتحاد آمریکا و اروپا در مذاکرات هسته‌ای

اتحاد آمریکا و اروپا در مذاکرات هسته‌ای

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به دیدار وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه، گزارش داد: آمریکا و اروپا در خصوص مذاکرات هسته‌ای با ایران از خود اتحاد نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری و لوران فابیوس وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه روز شنبه پس از دیدار با یکدیگر در پاریس به طور مشترک تأکید کردند که پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌ای با ایران حاصل شده است. اما شکاف‌هایی وجود دارد که برای حصول یک توافق باید برطرف شود.

وزیر امور خارجه فرانسه در این‌باره گفت: در یک سری از زمینه‌ها به پیشرفت دست پیدا کرده‌ایم اما اختلافاتی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: لازم است برای رسیدن به یک توافق نهایی درباره مدت زمان آن و چگونگی راستی‌آزمایی همکاری ایران کارهای بیشتری انجام شود.

علاوه بر این وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد: ما ارزیابی‌های کاملاً مشابهی داریم. ما به پیشرفت دست پیدا کرده‌ایم اما شکاف‌ها هنوز وجود دارد. لازم است که این شکاف‌ها را از میان برداریم.

به گزارش آسوشیتدپرس دیپلمات‌های آمریکا و اروپا روز شنبه در استراتژی و هدف‌شان در مذاکرات هسته‌ای با ایران برای رسیدن به یک توافق از خود اتحاد نشان دادند.

وزارت امور خارجه آمریکا در این‌باره گفت: این یک مذاکره دوجانبه نیست و تمام هم‌پیمانان ما در حال ارائه اطلاعات و ایده‌های خود هستند.

کری گفت که ایران هنوز برای اثبات ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای‌اش باید تصمیماتی اتخاذ کند.

تهران می‌گوید که به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست و تنها برای تولید انرژی برای استفاده‌های صلح‌آمیز به دنبال تکنولوژی هسته‌ای است.

وزیر امور خارجه آمریکا یادآور شد: ما دو هفته حساس را پیش رو داریم. اما هیچ اضطراری برای دستیابی به هرگونه توافقی را احساس نمی‌کنیم. ما باید به یک توافق درست دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

کد N759909

وبگردی