آفتاب

واکنش ریاض به انتقادهای بین‌المللی از حکم شلاق وبلاگ‌نویس مخالف

واکنش ریاض به انتقادهای بین‌المللی از حکم شلاق وبلاگ‌نویس مخالف

ریاض به انتقادهای بین‌المللی از حکم 1000 ضربه شلاق برای یک وبلاگ‌نویس مخالف این کشور پاسخ داد و تاکید کرد به کسی اجازه دخالت در امور خود را نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، یک مسئول در وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: ریاض تعجب خود را نسبت به آنچه که در رسانه‌ها در خصوص حکم رائف بدوی، وبلاگ نویس عربستانی مطرح شده است، ابراز می‌دارد و این اقدامات را محکوم می‌کند.

وی گفت: عربستان به هیچ وجه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌پذیرد و مخالفتش را با نقض استقلال دستگاه قضا اعلام می‌کند. عربستان به هیچ وجه نمی‌پذیرد که کسی به نام حقوق بشر به حقوق عربستان تجاوز کند. برخی طرف‌های بین‌المللی و برخی از رسانه‌ها متاسفانه اصول حقوق بشر را بی‌محتوا ساخته و با سیاسی کردن این مفاهیم برخورد گزینشی با مسائل دارند و آنها را در راستای خدمت به اهداف سیاسی انجام می‌دهند که عربستان اجازه این امر را نمی‌دهد.

پیشتر پارلمان اروپا از مسئولان عربستانی خواسته بود تا هرچه سریع‌تر و "بدون پیش شرط" ای فعال اینترنتی را آزاد کنند. پارلمان اروپا همچنین حکمی را که علیه بدوی صادر شده است "خشم‌برانگیز" خوانده است.

بدوی 31 ساله که حکم 10سال حبس خود را سپری می‌کند به هزار ضربه شلاق ظرف 20 هفته نیز محکوم شده است. وی متهم است که به "مبانی اسلامی" و ارزش‌های حاکم بر عربستان توهین کرده است.

انتهای پیام

کد N759893

وبگردی