آفتاب

تاثیر مخرب فضای مجازی بر تخیل نوجوانان

تاثیر مخرب فضای مجازی بر تخیل نوجوانان

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام در خصوص تأثیر الگو‌های غربی و تأثیر آن بر تخیل کودکان و نوجوان هشدار داد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام در خصوص تأثیر الگو‌های غربی و تأثیر آن بر تخیل کودکان و نوجوان هشدار داد.

سرگرد «علی کسانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، در مورد تاثیر مخرب فضای مجازی بر ذهن کودکان و نوجوانان اظهار کرد: فناوری‌های نوین به شیوه‌های جدید و بسیار ظریف سعی در تغییر نگرش در افکار عمومی و قشر هدف یعنی خانواده‌ها داشته و با استفاده از ابزارهایی مانند بازی‌ها و پویانمایی‌ها که در اختیار دارد تلاش می‌کند در روح و شکل‌گیری شخصیت افراد به‌خصوص کودکان و نوجوانان اثرگذار باشد.

وی بابیان اینکه بدون شک دوران کودکی و نوجوانی زمان شکل‌گیری شخصیت و هویت افراد است که می‌توان با یک سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی روی این نسل‌ها آینده جامعه را تشکیل داد افزود: بنا به تعبیر امیر کلام حضرت علی (ع)، قلب جوان همچون زمین قابل کشتی است که هر بذری در آن بکاری سبز می‌شود.

کسانی ‌خاطرنشان کرد:از این تعبیر و کلام زیبای امیر‌مؤمنان می‌توان این‌گونه برداشت کرد که ائمه معصومین نیز این احساس نگرانی را در تمام دوران‌ها داشته‌اند و بگونه‌ای در احادیث معصومین توجه به امر مهم آموزش کودکان و نوجوانان را در اهم تبلیغ و کارهای خود قرار داده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: به گفته کارشناسان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایی که در شکل‌گیری شخصیت کودکان نقش دارد اهمیت بازی و اسباب‌بازی مورداستفاده کودکان است که تأثیر زیادی در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها دارد که در این راستا می‌توان با رعایت مواردی ازجمله ساخت بازی‌هایی که در آن تجارب مفید و متناسب با سن و جامعه اسلامی آموزش داده شود و این تجارب را در ذهن کودکان و نوجوانان نهادینه کرد‌.

وی گفت: از دیگر موارد می‌توان به ساخت اسباب‌بازی‌ها، انیمیشن ها، زنجیره‌ها و فیلم‌های سینمایی برای الگو قرار دادن کودکان و نوجوانان که به‌واسطه آن بتوان مفاهیم، ارزش‌ها و نقش‌پذیری در جامعه را به کودک آموزش داد و به‌وسیله آن‌ها بتوان برخی از ناهنجاری‌های رفتاری کودکان را به سمت هدف موردنظر اصلاح نمود، اشاره کرد.

کسانی افزود: بنا به تأکید رهبر انقلاب، در مقابل این تهاجم فرهنگی‌ باید در وهله‌ی نخست کارکرد و در مرحله‌ی دوم ابتکار عمل داشت. ایشان با اشاره به اثرگذاری و جذابیت فیلم و سینما، اسباب‌بازی و بازیِ رایانه‌ای و عروسک بر ترویج بازی‌ها و ورزش‌های بومی در برابر اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای که ذهن کودکان ما را تسخیر می‌کند،‌ تأکید کرده و در خصوص انفعال در برابر چنین تهاجمی هشدار داده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام در ادامه یادآور شد: از راهکارها و راحل‌های موجود که می‌توان به آن‌ها پرداخت: تهیه‌ی پیوست فرهنگی برای تمامی فعالیت‌های نهادهای دولتی و بخش خصوصی- جایگزین کردن عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های باکیفیت ملی به‌جای عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های خارجی در جامعه – نظارت بر بازی‌های رایانه‌ای و ساخت پویانمایی‌هایی که اسطوره‌های اصیل ملی و مذهبی به کودکان و نوجوانان را نشان دهد و اطلاع‌رسانی لازم در خصوص تأثیر منفی اسباب‌بازی‌های غربی به والدین، معلم‌ها و مهدکودک‌ها و نظارت بر اسباب‌بازی‌هایی که در مهدهای کودک به کودکان عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش یا با شماره تلفن‌های 5-2182361-084 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

کد N759819

وبگردی