آفتاب

اوباما: خرید سلاح در آمریکا از خرید سبزیجات ساده‌تر است!

اوباما: خرید سلاح در آمریکا از خرید سبزیجات ساده‌تر است!

رئیس جمهوری آمریکا درخصوص قوانین فعلی خرید سلاح در کشورش اذعان کرد که خرید سلاح از خرید کتاب و تجهیزات آسان‌تر است و برخی می‌خواهند که در میکده‌ها مسلسل به همراه داشته باشند.

رئیس جمهوری آمریکا درخصوص قوانین فعلی خرید سلاح در کشورش اذعان کرد که خرید سلاح از خرید کتاب و تجهیزات آسان‌تر است و برخی می‌خواهند که در میکده‌ها مسلسل به همراه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس گفت: بسیار سخت است که بخواهیم دسترسی آزاد به سلاح را محدود کنیم. همانطور که شما می‌دانید، شما می‌دانید که در برخی محله‌ها خرید سلاح‌ گرم از خرید کتاب ساده‌تر است. محله‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید اسلحه و خشاب را ساده‌تر از سبزیجات تازه خریداری کنید! تا زمانی که وضع به همین منوال باشد، ما همچنان شاهد ادامه خشونت غیر ضروری هستیم.

وی افزود: به رغم آنکه کنگره و بسیاری از قانونگذاران اقدامات مناسبی را انجام داده‌اند، در حقیقت در برخی مناطق شرایط به گونه‌ی دیگری است. برخی از حامیان حق حمل سلاح باور دارند که ما باید در مهد کودک‌ها نیز سلاح گرم داشته باشیم و حتی به میکده‌ها و بارها نیز مسلسل ببریم. شاید فکر کنید که من اغراق می‌کنم اما شما می‌توانید نمونه‌های آن را ببینید.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: گمان می‌کنم پس از آنچه در سندی هوک رخ داد، این مساله ما را به فکر فرو ببرد. شاید شما در آن زمان فکر می‌کردید که به یک محرک نیاز دارید تا درباره تشدید قوانین خرید و فروش سلاح اقدامی انجام دهید اما واقعیت این است که تنها محرک کافی نیست. ما تا جایی که می‌توانستیم برای اجرای بررسی سوابق شخصی افراد تلاش کردیم.

اوباما به تلاش‌های سال 2013 برای توسعه بررسی سوابق شخصی افراد برای خرید سلاح اشاره داشت. دولت وی و سایر دموکرات‌ها پس از حادثه تیراندازی در مدرسه ابتدایی سندی هوک در دسامبر 2012 این درخواست را مطرح کردند.

اوباما همچنین در رابطه با "یکشنبه خونین" گفت: تمایل آمریکایی که به این زنان و مردان جوان اجازه داد تا مشعل بردارند و از این پل بگذرند، همان تمایلی است که میهن پرستان را به سمت انتخاب انقلاب علیه ظالم راهنمایی کرد.

در سال 1965 نیروهای ایالت آلاباما و پلیس محلی جمعیت حدود 600 معترض صلح طلب را در جریان راهپیمایی از سلما تا مونتگومری سرکوب کردند.

وی افزود: این همان تمایلی بود که مهاجران را از سراسر اقیانوس و ریوگراند به تحرک واداشت و این همان تمایلی بود که زنان را به سمت کسب حق رای کشاند. کارگران علیه شرایط ناعادلانه کنونی سازماندهی می‌شوند. همین تمایل ما را به سمت نصب پرچم در ایوو جیما (Iwo Jima) (جزیره آتش فشانی در جنوب توکیو) و بر سطح کره ماه کشاند. آمریکایی‌هایی که می‌گویند کشور ما در یک روند رو به رشد است، وجهه ما را در جهان به عنوان سرزمین فرصت‌ها تقویت می‌کنند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در رابطه با استفاده هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا از ایمیل شخصی در زمان تصدی این پست ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که از طریق رسانه‌ها این مساله را شنیده است.

وی گفت: بسیار خوشحالم که هیلاری این مساله را عنوان کرده که ایمیل‌های کاری‌اش باید فاش شوند.

کلینتون که یکی از گزینه‌های احتمالی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 است، روز چهارشنبه گفت که وی می‌خواهد این ایمیل‌ها هرچه سریعتر منتشر شوند.

انتهای پیام

کد N759612

وبگردی