آفتاب
مصری در گفتگو با مهر:

از میزان جهل وزیر خارجه عربستان متعجم/ ترس از قدرت ایران

از میزان جهل وزیر خارجه عربستان متعجم/ ترس از قدرت ایران

عبدالرضا مصری با اشاره به اظهارنظر اخیر وزیر امورخارجه عربستان گفت: وقتی عربستان، ایران را به حمایت از تروریست ها متهم کند، واقعا باعث خنده جهانیان می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اظهار نظر اخیر سعودالفیصل وزیر خارجه مادام العمر رژیم آل‌سعود که در تازه‌ترین اظهارات خود، جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریسم و اشغال‌کنندۀ بخشی از سرزمین‌های عربی نامید، گفت: ایران هراسی شکل های مختلفی دارد، اما به لحاظ محتوا همه آن ها یکی هستند.

مصری ادامه داد: یک زمان پروژه ایران هراسی در قالب نگرانی از انرژی هسته ای مطرح می شود، زمانی در قالب مسائل حقوق بشر، زمانی در لباس اتهام به عنوان کشوری تروریستی و... اما همه این مسائل ریشه در ایران هراسی دارد و ترس از توسعه ایران به عنوان کشوری مدرن و قدرتمند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پایه های بسیاری از حکومت های منطقه متزلزل است و دموکراسی در آن کشورها اصلا وجود ندارد، لذا آن ها باید زمینه ای را برای ایران هراسی فراهم کنند که الگوی ایران به عنوان کشوری آزاد، مستقل و مترقی برای مردم آن کشورها الگوی نامناسبی دیده شود.

نماینده مردم کرمانشاه اضافه کرد: به همین دلیل شاهدیم که در طول 36 سال اخیر هر بار موضوعی را مطرح می کنند و اتهامی به ایران نسبت می دهند و هدف مشترک همه آن ها این است که گرایش به استقلال و ترقی ایران از بین برود.

وی با بیان اینکه برخی سران کشورهای همسایه از این مسئله یعنی پیشرفت ایران به طور آشکار و علنی ابراز ناراحتی و نگرانی می کنند گفت: چندی پیش در خارج از کشور در جلسه ای حضور داشتم که یکی از حاضران با تاسف از اینکه اقتصاد ایران رشد قابل توجهی داشته و وضع مردم این کشور خوب است، سخن می گفت.

مصری اضافه کرد: آن ها دائم وضع ایران را رصد می کنند و متعجب هستند که با وجود این همه تحریم و فشار چگونه ایران کشوری ویژه در منطقه است و با سرعت در حال توسعه و پیشرفت. به همین دلیل هم هست که به پروژه ایران هراسی روی آورده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع آن ها از انقلاب های مردمی در کشورشان که متاثر از انقلاب ایران باشد، بسیار بیمناک هستند.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به سفر جان کری به عربستان گفت: جان کری که ناشنوا نیست، او به عنوان یک سیاستمدار می فهمد چه کسانی هزینه داعش و القاعده را تامین می کنند، اما واقعیت این است که به دلیل اینکه عربستان هزینه های تبلیغات سنگین ریاست جمهوری امریکا را تامین می کند، آن ها مجبورند با اظهارنظرهای آن ها همراهی کنند.

وی تاکید کرد: اما این مسئله دیگر کاملا واضح و مبرهن است که عربستان تامین کننده مالی تروریست هاست و شکی هم در آن نیست.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: اتفاقا عربستان مصداق دخالت مستقیم در مسائل و امور داخلی دیگر کشورهاست، من پس از جنگ از بسیاری از سربازان عراقی شنیدم که عربستان برای تشویق مردم عراق به منظور حضور در جنگ پاداش بسیاری می داد.

عبدالرضا مصری در خاتمه با بیان اینکه اکنون برای همه دنیا اظهر من الشمس است که عربستان حامی اصلی تروریست هاست، گفت: من به دلیل این اظهارنظر وزیر امورخارجه عربستان و این همه جهل او در بیان این مسائل بسیار متعجب هستم و نمی دانم او چرا مسئله ای را مطرح می کند که همه مردم دنیا به او بخندند.

کد N759610

وبگردی