آفتاب

رهبر بوکوحرام با داعش اعلام بیعت کرد

رهبر بوکوحرام با داعش اعلام بیعت کرد

گروه شبه‌نظامیان نیجریه‌ای بوکوحرام با داعش در عراق و سوریه اعلام بیعت کرده است. بوکو حرام سی‌و یکمین گروه شبه نظامی است که به داعش می‌پیوندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در پیامی صوتی که در یک حساب کاربری توییتر بوکوحرام منتشر شده، این گروه شبه‌نظامی با تروریست‌های داعش در عراق و سوریه اعلام بیعت کرده است اما این پیام سریعاً تایید نشده است.

گفتنی است، احتمالاً می‌رود این پیام توسط رهبر گروه بوکوحرام ضبط شده باشد.

گروه سایت که بر فرآیندهای گروه‌های افراطگرا در اینترنت کنترل دارد، ابوبکر شیکاو، رهبر بوکوحرام با ابوبکر البغدادی، رهبر داعش اعلام بیعت کرده است.

شیکاو در این پیام صوتی مکرراً گفته است: بوکوحرام هر آنچه را که البغدادی می‌گوید با جان و دل گوش داده و از آن تبعیت می‌کند.

او در ادامه این پیام صوتی آورده است: ما بیعت خود با البغدادی، «خلیفه مسلمانان» اعلام می‌کنیم.

بوکوحرام منطقه‌ای بالغ بر 52 هزار کیلومتر مربع را در نیجریه به تصرف خود درآورده است و یکی از جدیدترین شهرهایی که تصرف کرده باگا واقع در شمال شرق نیجریه است.

تاکنون 31 گروه شبه‌نظامی با داعش اعلام بیعت کرده‌اند که از میان آنها می‌توان به تحریک طالبان پاکستان، جندالله پاکستان، گروه ابوسیاف در فیلیپین، انصار التوحید هند، گردان خراسان در افغانستان، گردان الهدی درالجزایر، جندالخلیفه در مصر، احرار السنه در لبنان، دولت اسلامی در لیبی، مجاهدین یمن، انصار الاسلام در عراق، حامیان دولت اسلامی در عربستان سعودی اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N759466

وبگردی