آفتاب
در آستانه نوروز؛

قطاب و باقلوای یزد گران نمی شود

قطاب و باقلوای یزد گران نمی شود

یزد - رئیس اتحادیه صنف قنادان و شیرینی فروشان یزد گفت: قطاب و باقلوای یزد و دیگر شیرینی های سنتی یزد در آستانه عید نوروز گران نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی جلائی، بعد از ظهر امروز در نشست خبری هیئت رئیسه اتاق اصناف یزد اظهار داشت: شیرینی های سنتی یزد یکی از سوغات اصلی این استان به شمار می رود بنابراین قیمت و کیفیت آن به شکل ویژه مورد نظارت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مواد اولیه شیرینی پزی در سال جاری ۲۰ درصد گران شده است، افزود: با این وجود هیچگونه افزایش نرخی از سوی اتحادیه قنادان در آستانه عید نوروز اعلام نشده است.

جلائی عنوان کرد: واحدهایی که شیرینی های سنتی و معمولی یزد را با افزایش قیمت به فروش می رسانند، متخلف شناخته می شوند و تخلف آنها در صورتی که در بازرسی ها یا گزارش های مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی شود، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: قیمت انواع شیرینی های یزد در سایت اصناف اداره کل صنعت، معدن و تجارت مشخص شده است، بیان کرد: عرضه شیرینی ها در درجه های مختلف ممتاز، درجه یک، مرغوب و معمولی باید بر اساس قیمت مصوب انجام می شود.

جلائی عنوان کرد: هر سال نزدیک به ایام عید از کل شیرینی‌ فروشی‌ ها و قنادی‌ های یزد، نمونه‌ های شیرینی جمع ‌آوری و از جعبه‌ ها جدا می‌ شود و با کد داخل ظرف مخصوصی گذاشته می ‌‌شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف استان یزد بیان کرد: کارشناسان صنف قنادان و شیرینی‌فروشان یزد، بر اساس کدهای درج شده و بدون اطلاع از نام واحدهای تولیدی، نسبت به کیفیت شیرینی‌ها نظر می‌دهند و درجه یک بودن یا نبودن و نوع مواد اولیه آن را مشخص می ‌کنند.

جلائی تاکید کرد: شیرینی‌ هایی که کیفیت نداشته باشند، هم پرونده تقلب و هم پرونده تخلف برای آنها صادر می‌شود و علاوه بر اتاق اصناف و اتحادیه، شبکه بهداشت نیز به تخلفات آنها رسیدگی خواهد کرد.

کد N759201

وبگردی