آفتاب

تاکید وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه بر ادامه جنگ با تروریسم

تاکید وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه بر ادامه جنگ با تروریسم

وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه در کنفرانسی مطبوعاتی بر ادامه عملیات علیه تروریسم در هر جای دنیا تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در ابتدای این کنفرانس مطبوعاتی که در پاریس برگزار شد، حمله صبح امروز در باماکو پایتخت مالی را محکوم و تاکید کرد که عملیات علیه تروریست‌ها در هر جای دنیا ادامه دارد.

وی گفت: در این عملیات تروریستی شهروندانی از بلژیک ، مالی و فرانسه کشته شدند و نشان داد که تروریست‌ها هیچ شیوه و اقدام انسانی را قبول ندارند.

لوران فابیوس ادامه داد: مالی در هنگام حملات پاریس در کنار ما ایستاده بود و ما نیز وظیفه خود می دانیم که در کنار مالی بمانیم.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس گفت: اقدام اخیر در مالی و کشته شدن انسان‌های بی‌گناه عزم ما را در رویایی با تروریسم بیشتر کرده است.

وی به مذاکرات خود با وزیر خارجه فرانسه اشاره کرد و گفت: در پاریس درخصوص مسائل مختلفی از جمله داعش، موضوع سوریه به ویژه دولت بشار اسد، رییس جمهور این کشور ، مسائل لیبی و موضوع هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردیم.

جان کری گفت: بعد از مذاکرات دو روزه‌ای که با مقامات ایرانی داشتیم من به عربستان رفتم و با وزیر امور خارجه این کشور و همتایان خود در دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس گفت‌وگو کردم. ما با همه شرکای خود مذاکرات را در جریان می گذاریم تا به نتیجه مطلوب برسیم. هرگونه توافقی که در زمینه برنامه هسته‌ای ایران حاصل شود باید دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را غیرممکن کند. همه ما در 1+5 به دنبال این هستیم که ایران نتواند از آن‌چه که در اختیار دارد بمب بسازد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: دو هفته پرکار در پیش رو داریم. ما تنها به دنبال یک توافق نیستیم بلکه توافقی قابل اجرا می خواهیم که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود . ایران نیز می تواند حسن نیت خود را به خوبی نشان دهد.

وزرای امور خارجه فرانسه،‌ آمریکا، آلمان و انگلیس به دعوت فرانسه در پاریس گردهم آمده‌اند تا در مورد مساله هسته‌ای ایران گفت‌وگو کنند و برای دور جدید مذاکرات آماده شوند.

انتهای پیام

کد N759053

وبگردی