آفتاب
رییس سازمان زندان‌ها:

مدعیان دروغین حقوق بشر سعی در فرافکنی مشکلات خود دارند

مدعیان دروغین حقوق بشر سعی در فرافکنی مشکلات خود دارند

نشست تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تحت عنوان «مروری بر عملکرد سال جاری و تبیین اولویت های سال آتی» برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جهانگیر رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با تاکید بر ضرورت مدیریت آگاهانه گفت: مدیریت آگاهانه مبتنی بر واقعیت‌ها است و نباید سعی کنیم حقایق را کتمان کنیم؛ چرا که این موضوع باعث آسیب به مجموعه می شود.

وی تصریح کرد: هر چند امروز در زندان‌ها مشکلاتی در حوزه‌های مختلف از قبیل بهداشت، غذا، امنیت و اعتبارات وجود دارد، اما این موضوع نباید با عث روزمرگی در امر مدیریت شود و ما را از برنامه ریزی برای اهداف کلان سازمان دور کند.

مشاور رئیس دستگاه قضا با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص مشکلات زندان گفت: این اطلاع رسانی از سویی باعث می شود مسئولان کشوری و استانی در صدد رفع مشکلات زندان‌ها باشند و از طرفی در نگرش قانون گذاران در جهت تثبیت سیاست حبس زدایی موثر واقع خواهد شد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه با اشاره به تلاش دشمن برای تضعیف نظام و ارزش‌های آن گفت: امروز وضعیت زندان‌های ایران علیرغم برخی مشکلات از حالت ایده آل بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر بهتر است و تمام تلاش کارکنان زندان‌ها بر حفظ کرامت انسانی زندانیان است، این در حالیست که به گفته رسانه های خودشان انجام انواع شکنجه‌ها و آزارهای انسانی در زندان‌های این کشورها هنوز وجود دارد، هر چند آنها از کوچکترین فرصت‌ها برای فرافکنی مشکلات خود و کم رنگ کردن شکست‌های متعددشان استفاده می‌کنند و سعی دارند با ناکارآمد نشان دادن این نظام، نا امیدی و یاس را در کشورهای مسلمان و مظلومان سراسر جهان القاء کنند.

جهانگیر در ادامه با انتقاد از مدیریت سلیقه‌ای گفت: همه مدیران در همه سطوح باید با مجموعه خود ارتباط کامل به معنی واقعی داشته باشند و به‌جای مدیریت پشت میزی باید مدیریت در صحنه و مدیریت میدانی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند و با برخورداری از صفت انتقادپذیری مسائل و مشکلات مجموعه خود را به موقع و به‌درستی دریابند.

این مقام ارشد قضایی با تاکید بر ضرورت تفکر در مدیریت گفت: همانگونه که در آموزه های دین مبین اسلام تاکید شده است در علم روز مدیریت نیز بر ضرورت تفکر و دوری از فعالیت های روزمره برای توسعه آگاهی تاکید شده و مدیران باید سعی نمایند که در عین تلاش برای رفع مشکلات با بهره گیری از تفکر خلاق به آینده نگری و برنامه ریزی برای آینده اقدام نمایند؛ چرا که هدف ما حفظ وضع موجود نیست و باید همه ما تلاش کنیم سازمان را به اهداف عالی خود برسانیم.

جهانگیر با تاکید مجدد بر مدیریت آگاهانه گفت: هر چند آرمان‌گرایی خوب است، اما این موضوع نباید باعث شود که ما واقعیت‌ها را نادیده بگیریم و با کتمان حقیقت بخواهیم صورت مساله را پاک کنیم و مشکلات و کاستی ها را نادیده بگیریم؛ چرا که می‌دانیم هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید با اطلاع رسانی شفاف و بیان واقعیت‌ها نگاه مردم و مسئولین را به این مساله معطوف کنیم که با این امکانات و اعتبارات و کمبودها زندان های کشور از آن چیزی که مد نظر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده و هست فاصله بسیار دارد، هرچند همانگونه که گفتم با این شرایط نیز از بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر پیشرو هستیم.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در ادامه گفت : امروز یکی دیگر از وظایف مهم مدیران صیانت از کارکنان و سربازان وظیفه در زندان ها است؛ چرا که زندان یک محیط آسیب زا است و نباید کارکنان زندان ها را در معرض خطرهای احتمالی قرار دهیم چرا که این امر باعث می شود علاوه بر از دست دادن سرمایه انسانی در روند اصلاح و تربیت زندانیان نیز خلل ایجاد شود.

مشاور رئیس دستگاه قضا در پایان با بیان برخی از نکات ضروری از قبیل ضرورت برنامه ریزی با هدف توسعه منابع و صرفه جویی، تاکید بر توزیع عادلانه اعتبارات، استفاده دقیق از منابع انسانی، ضرورت انضباط مالی، ساماندهی تعاونی ها از کارگروه ها دعوت کرد در جلسات خود این نکات را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام

کد N759052

وبگردی