آفتاب

انتقاد جب بوش به کلینتون به خاطر استفاده از پست الکترونیکی شخصی

انتقاد جب بوش به کلینتون به خاطر استفاده از پست الکترونیکی شخصی

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات 2016 آمریکا، اقدام «هیلاری کلینتون» در به کارگیری پست الکترونیکی شخصی در دوره وزارتش را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جب بوش» برادر رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز به منتقدان اقدام «هیلاری کلینتون» در استفاده از پست الکترونیکی شخصی در دوران حضورش در وزارت خارجه این کشور پیوست. وی طی مصاحبه با یک شبکه رادیویی محلی، استفاده از پست الکترونیکی شخصی را به جای پست الکترونیکی دولتی بسیار سهل انگارانه دانست و گفت: در جهان خطرناکی به سر می بریم و امنیت در چنین جهانی به این معنی است که شما نمی توانید از سرور شخصی تان برای کارهای دولتی استفاده کنید.

فرماندار پیشین ایالت فلوریدا و دیگر همقطاران جمهوریخواهش در حالی انتقادها علیه وزیر خارجه پیشین را شدت بخشیده اند که از وی به عنوان نامزد اصلی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نام برده می شود. در همین حال «جب بوش» یکی از گزینه های اصلی این انتخابات از سوی حزب جمهوریخواه مطرح است.

در پی این انتقادها کلینتون طی نامه ای به وزارت خارجه خواستار انتشار مفاد مکاتبات الکترونیکی خود شد. وی در مطلبی که در توئیتر منتشر کرد نوشت این درخواست در دست بررسی قرار دارد.

کد N759036

وبگردی