آفتاب

دادستان گرگان: نرخ رشد اعتیاد در زنان دو برابر مردان است

دادستان گرگان: نرخ رشد اعتیاد در زنان دو برابر مردان است

دادستان گرگان در همایش نقش مشارکت اجتماعی در کنترل و کاهش مواد مخدر و روانگردان‌ها، گفت: 70 درصد زنان به‌واسطه همسران یا یکی از اعضای خانواده معتاد می‌شوند، ضمن اینکه 50 درصد زنان زندانی در استان گلستان در حوزه مواد مخدر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام مصطفی حقی نسبت به شیوع و استفاده از قلیان و استعمال سیگار در بین دانش آموزان مقطع متوسطه هشدار داد و افزود: این دو ماده مخدر زمینه‌ای برای اعتیاد نسل نوجوان بوده و خانواده ها باید بیشتر مراقب باشند.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز گلستان با ابراز نگرانی از نرخ رشد دو برابری اعتیاد در بین بانوان نسبت به مردان، گفت: ترویج مواد مخدر بویژه نوع صنعتی آن جنگ نرم دشمنان علیه کشور است.

وی در ادامه با تاکید بر بیان مشکلات مواد مخدر و لزوم تغییر فرهنگی نسبت به این معضل، گفت: هم اینک جای هزینه های فرهنگی در سبد خانواده ها خالی است.

به گفته وی با هزینه های فرهنگی و بیان مشکلات این معضل، باید آسیب های اجتماعی و پیامدهای آن از طریق خانواده‌ها به فرزندان آموزش داده شود تا نسل جوان و نوجوان کمتر به آن روی آورند.

حقی اضافه کرد: هرگونه غفلت در حوزه فرهنگی خسارات سنگینی به خانواده ها و جامعه وارد می کند.

دادستان گرگان با بیان این که حاکمیت به تنهایی قادر به پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه مواد مخدر نیست، اضافه کرد: برای موفقیت در این حوزه همه باید به دولت کمک کنیم، البته حاکمیت و دولت در برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر به شدت برخورد می‌کند.

انتهای پیام

کد N758885

وبگردی