آفتاب

بازداشت یک آمریکایی به اتهام تلاش برای کشتن اوباما

بازداشت یک آمریکایی به اتهام تلاش برای کشتن اوباما

یک مرد آمریکایی که به توطئه برای حمله به کنگره متهم شده است، می‌گوید که یکی از برنامه‌هایش حمله به رئیس‌جمهوری آمریکا بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک آمریکایی اهل ایالت اوهایو که پیشتر ادعای همدردی با شبه‌نظامیان تروریست داعش را داشت، به توطئه برای حمله به کنگره آمریکا متهم شده و در مصاحبه‌ای گفته است که می‌خواسته به سر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا شلیک کند!

کریستوفر کورنل 20 ساله در گفت‌وگو با شبکه‌ تلویزیونی فاکس عنوان کرد که اگر عوامل اف‌ بی‌آی، وی را ماه ژانویه دستگیر نکرده بودند، وی بمب‌های لوله‌ای (بمب دست‌ساز با استفاده از لوله‌های مملو از مواد انفجاری) به کنگره و سفارت رژیم صهیونیستی پرتاب می‌کرد.

وی در این گفت‌وگوی تلفنی از زندان کنتاکی گفت: من چه کار می‌کنم؟ من سلاحم را برمی‌داشتم، آن را روی سر اوباما قرار می‌دادم و ماشه را می‌کشیدم. پس از آن گلوله‌های بیشتری را به سمت اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا شلیک می‌کردم و به سفارت اسرائیل و سایر ساختمان‌های کافران حمله می‌کردم. این اتفاقی است که قرار بود بیفتد.

طبق شهادت عوامل اف‌بی‌آی در دادگاه، کورنل پس از آنکه نحوه درست کردن بمب‌ لوله‌ای را پیدا کرد، مسلسل و مهمات تهیه کرد و برای انجام عملیاتش راهی واشنگتن شد. وی هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد و از جمله اتهامات وی، تلاش برای قتل مقامات دولتی، تصاحب سلاح گرم برای ارتکاب جرم و تحریک به ارتکاب جرم خشن است.

انتهای پیام

کد N758739

وبگردی