آفتاب
امیر خامکای در گفت‌و‌گو با ایسنا:

سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به دولت و بخش خصوصی راهکار ارائه دهند

سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به دولت و بخش خصوصی راهکار ارائه دهند

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد:‌سازمان های مردم نهاد و NGOها قطعا می‌توانند در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دولت و بخش خصوصی راهکار ارائه دهند.

حسین امیری خامکانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تاکید بر ظرفیت حمایت‌های مردمی و تشکل‌های مردمی در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز داریم تا از ظرفیت انرژی‌های پاک استفاده کنیم البته فرهنگ سازی و مشارکت مردم نیز با دولت لازم این کار است.

وی با بیان اینکه احکام خوبی در بودجه‌های سنواتی دیده شده است گفت: به عنوان مثال در زمینه تولید برق اگر مردم در پشت بام خانه‌هایشان از انرژی خورشیدی استفاده کنند و 50 درصد هزینه‌ها را دولت بپردازد در این صورت حتی می‌توانند به دولت برق هم بفروشند. بنابراین تامین منابع مالی برای جلب کمک‌های مردمی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه رابطه بین مردم و دولت توسط تشکل های مردم نهاد پرمی‌شود گفت:‌ قطعا این ارتباط می‌تواند اعتماد ایجاد کرده و زمینه‌های مشارکت را به وجود آورد.

امیری خامکانی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه صادرات و واردات نیز تشکل‌های مردمی و غیر دولتی می‌توانند به دولت کمک کنند گفت:‌ یکی از مواردی که بارها در خصوص اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته بحث بهینه‌سازی مصرف و کاهش شدت انرژی اعم از مصرف انرژی، مصرف مواد خوراکی و یا کالاهای مصرفی مردم است اما متاسفانه ما در دنیا به مصرف بی‌رویه شهرت داریم.

نماینده مردم زرند در مجلس با بیان اینکه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز در بهینه سازی مصرف اشاره شده است گفت‌: در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بهینه سازی مصرف و کاهش شدت انرژی مورد تاکید قرار گرفته است و در این مقوله حتما نقش سازمان‌های مردم نهاد کمک خوبی خواهد بود. حتی می‌تواند به دولت و بخش خصوصی راهکار ارائه دهند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تمهیدات قوه مقننه برای تقویت تولیدات داخلی گفت: طی چند سال اخیر مجلس درقوانین بودجه سنواتی گامهای موثری برداشته است که در همین راستا تحول خوبی صورت گرفته است نمونه بند ق بودجه 93 است که وزارتخانه‌های نفت و نیرو با همکاری یکدیگر در راستای تعویض بخاری های گازسوز و یا کولرهای آبی و استاندارد سازی همکاری می‌کنند و این تفاهم بین دو وزارتخانه ظرفیت خوبی را ایجاد کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به ظرفیتی که از طرف مجلس ایجاد شده دولت هم استقبال کرده و در حال حاضر کارهایی که واگذار می‌شود در این زمینه راهگشاست.

انتهای پیام

کد N758617

وبگردی