آفتاب

رئیس سابق موساد ادعاهای نتانیاهو در کنگره را به چالش کشید

رئیس سابق موساد ادعاهای نتانیاهو در کنگره را به چالش کشید

رئیس سابق سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) ادعاهای مطرح شده از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی اخیر وی در کنگره را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مائیر داگان، رئیس سابق موساد ادعاهای بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا مبنی بر اینکه "توافق هسته‌ای ایران با رهبران جهان به تهران اجازه می‌دهد ظرف یکسال و یا کمتر به سلاح اتمی دست یابد" را زیر سوال برد.

داگان گفت: این زمان بیش از چیزی خواهد بود که نتانیاهو توصیف کرده است.

وی همچنین تاکید نتانیاهو بر اینکه "برنامه موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای ایران به این کشور اجازه می‌دهد تا کلاهک‌های اتمی را به هر نقطه از آمریکا برساند" را نیز تکذیب کرد.

داگان افزود، این موشک‌ها به آمریکا نمی‌رسند و در پاسخ به این سوال که آیا نتانیاهو این مساله را نمی‌داند، گفت: او می‌داند. خب که چی؟

مصاحبه داگان با شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در حالی انجام شد که وی مصاحبه نتانیاهو را مستقیماً نگاه می‌کرد. زمانی که نتانیاهو گفت که «مردم یهود حق دفاع از خود را دارند»، گفت: این تهدید حمله است.

در مقابل یوال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی از حزب لیکود به رهبری نتانیاهو گفت که وی بسیاری از سخنان داگان را رد می‌کند.

رئیس سابق موساد از منتقدان رویکرد نتانیاهو درباره برنامه ایران محسوب می‌شود و از مخالفان اصلی حمله نظامی بالقوه اسرائیل به تاسیسات اتمی است. وی گفت که سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن «بی‌فایده و ناکارآمد» بود.

داگان از 2002 تا 2010 ریاست موساد را برعهده داشت؛ این دقیقاً زمانی بود که عملیات‌ها و حملات مخفیانه بسیاری علیه دانشمندان هسته‌ای ایران انجام شد و حملات سایبری علیه تاسیسات به راه افتاد.

انتهای پیام

کد N758535

وبگردی