آفتاب
یازرلو:

روزانه بیش از ۸۰ خبر در استانداری گلستان تولید می شود

روزانه بیش از ۸۰ خبر در استانداری گلستان تولید می شود

گرگان- مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان گفت: روزانه بیش از ۸۰ خبر در استانداری گلستان جابه جا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی یارزلو ظهر شنبه در جلسه انتخابات اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های گلستان، گفت: مغز افزایی و هم اندیشی با متخصصین روابط عمومی استانداری را به جایی رسانید که از حالت رکود خارج شده و به یک تازگی رسید.

وی از تدوین برنامه برای اطلاع رسانی بهتر روابط عمومی فرمانداری شهرستان ها و دهیاری ها خبر داد و گفت: به مدیران روابط عمومی ۱۴ فرمانداری دستور دادیم که برنامه های خود را با توجه به ظرفیت و پتانسل های شهر خود تهیه کنند.

یازرلو با تاکید بر این نکته که روابط عمومی دستگاه ها نمی توانند بدون ارتباط با رسانه ها به کار خود ادامه دهند، افزود: بدون همراهی و تعامل با مطبوعات نوشتاری و اینترنتی عملکرد دستگاه های اجرایی، اطلاع رسانی نمی شود.

به گفته مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان، مصوبات وزارت کشور در این حوزه مشخص است که برخی از آنها نیز برش استانی خورده است.

وی بابیان این نکته که تنها روابط عمومی هستیم که در شورای معاونین عضو شده، افزود: اگر ندانیم که معاونان چه می کنند و در جلسات آنها چه می گذرد فایده ای نخواهد داشت.

در ادامه این جلسه سرپرست خبرگزاری مهر در گلستان بر تعامل بین روابط عمومی با رسانه ها تاکید کرد و گفت: وجود ارتباط مستمر بین این دو باعث اطلاع رسانی صریح و شفاف می شود.

محمد چراغعلی از عملکرد روابط عمومی برخی دستگاه های اجرایی استان اظهار نارضایتی کرد و گفت: برخی روابط عمومی ها نگاه گزینشی نسبت به رسانه ها داشته و حاضر به ایجاد تعامل علی رغم تلاش رسانه نیستند.

وی خواستار ایجاد نگاه حرفه ای بین  روابط عمومی ها شد و اظهار کرد: گاهی اخبار روابط عمومی ها فاقد ارزش خبری بوده و قابلیت انتشار را ندارد و برخی مواقع هم که خبری از اهمیت لازم برخوردار است در فرصت زمانی مناسب به رسانه ها ارسال نمی شود.

مدیر خبرگزاری فارس در گلستان نیز خواستار حضور نیروی متخصص در بخش خبر روابط عمومی ها شد واظهار کرد: استفاده از خبرنگاران در بخش خبر روابط عمومی می تواند تاثیر زیادی در عملکرد یک سازمان داشته باشد.

غلامرضا رجایی اضافه کرد: در جلسه شورای روابط عمومی بهتر است این موضوع تعیین تکلیف شود یا از ظرفیت های موجود برای اطلاع رسانی درست و مناسب استفاده شود و یا اینکه نیروی متخصص را در روابط عمومی برای انجام کارهای خبری و ارتباط با رسانه ها قرار دهند.

کد N758527

وبگردی