آفتاب
جوکار در گفت‌وگو با ایسنا:

باید مباحث مهم برداشته شدن تحریم‌ها شفاف شود

باید مباحث مهم برداشته شدن تحریم‌ها شفاف شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سخنان نتانیاهو در کنگره آمریکا را برای فریب افکار عمومی عنوان و خاطرنشان کرد: این اقدام نوعی جنگ روانی بود که گویی آمریکایی‌ها می‌خواهند امتیاز زیادی به ایران بدهند در حالیکه واقعیت آن چیزی است که در میز مذاکره در جریان است.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: من فکر می‌کنم اظهارات نتانیاهو در کنگره آمریکا و آیپک جنبه تبلیغاتی و فریب افکار عمومی داشته است. آنها اینطور القا کردند که نتانیاهو به دنبال فشار بر این دوره از مذاکرات است تا آمریکایی‌ها امتیاز کمتری به ایران بدهند و در حقیقت با این کار می‌خواستند حقوق هسته‌ای ملت ایران را تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی افزود: من معتقدم جوی که بعد از حضور نتانیاهو در کنگره ایجاد شد واقعی نبود چرا که آمریکایی‌ها بعد از هر مذاکراتی بلافاصله در اسرائیل ظاهر می‌شوند و مسائل را با آنها هماهنگ می‌کنند. در این دوره از مذاکرات هم جان کری به عربستان رفت و جزئیات را به سران این کشور منتقل کرد بنابراین اینها در جریان مذاکرات هستند و چیزی نیست از آن احساس نگرانی کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: احساس نگرانی رژیم صهیونیستی وقتی است که ما توافق خوب، کامل، جامع و شفافی داشته باشیم و حقوق ایران به طور کامل دیده شود لذا به نظر می‌رسد این کار نتانیاهو نوعی جوسازی و فضاسازی بوده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نوعی جنگ روانی بود که آمریکایی‌ها امتیاز زیادی به ایران می‌دهند در صورتی که واقعیت آن چیزی است که در میز مذاکره در جریان است. ما از نظر فنی در حال دنبال کردن مذاکرات هستیم و این دوره از مذاکرات که با حضور آقای صالحی برگزار شد بیشتر بر جنبه فنی تمرکز داشت و نشان داد دغدغه ما مرتفع کردن نیازهای صلح‌آمیز داخلی‌مان است.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه هنوز پیشرفتی در مذاکرات هسته‌ای حاصل نشده، تصریح کرد: به هر حال قرار است توافق به صورت جامع و یک مرحله‌ای صورت گیرد؛ باید مباحث مهم برداشته شدن تحریم‌ها نیز روشن و شفاف شود زیرا به هیچ وجه عنوان قابل قبول نیست که ما تعهداتی را بپذیریم اما در کنارش تحریم‌ها باقی بماند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای باید به شکل جامع نگریسته شود و تعهدات طرف مقابل و حتی هزینه‌های بازطراحی قلب نیروگاه آب سنگین اراک مشخص شود زیرا باید به بهره‌برداری می‌رسید اما با توجه به توافقات اولیه تقریبا متوقف ماند بنابراین همه اینها باید به شکل یک بسته کامل دیده شود و چشم‌انداز فعالیت هسته‌ای ما روشن باشد. همچنین تحریم‌های ظالمانه و جبارانه آمریکایی‌ها یا اروپا، کنگره یا شورای امنیت هم باید در یک مرحله روشن و شفاف شود.

انتهای پیام
کد N758509

وبگردی