آفتاب

2 «حافظ ممتاز»جدید، مجاز به شرکت در آزمون «استادی حفظ»

2 «حافظ ممتاز»جدید، مجاز به شرکت در آزمون «استادی حفظ»

در پی برگزاری مرحله سوم نهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، سابقه 10 سال تدریس 2 حافظ ممتاز دیگر تأیید شد و اینک آنها مجاز به شرکت در آزمون علمی اخذ مدرک «استادی حفظ» قرآن هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از میان 6 چهره راه‌یافته به مرحله نهایی نهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، سابقه 10 سال تدریس «ایمان اسدی»از استان کرمان و «محمدرضا دستور» از استان اصفهان مورد تأیید کمیته ارزیابی طرح قرار گرفت و اینک آنها مجاز به شرکت در آزمون علمی اخذ مدرک «استادی حفظ» قرآن هستند.

خانم «زهرا عساکره» از استان خوزستان و آقای «محمد مقدسی‌اقدم» از استان اردبیل نیز از بازماندگان مرحله چهارم دوره هشتم این طرح به دونفر مذکور خواهند پیوست تا یک‌بار دیگر بخت خود را برای دریافت مدرک استادی حفظ قرآن بیازمایند؛ بر همین اساس، مرحله چهارم نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور چهار نفر برگزار خواهد شد.

در نهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن علاوه بر آقایان اسدی و دستور، آقایان محمد رسول تکبیری، فاطمه علیان‌نژادی و محمدصادق نعمانی از استان تهران و ابوالفضل صفری از استان مرکزی از دیگر حافظان ممتاز واجد شرایط حضور در آزمون مرحله استادی هستند که مدارکی مبنی بر 10 سال سابقه تدریس را به کمیته ارزیابی طرح ارائه نکرده‌اند.

کسب نمره 140 و بالاتر در آزمون مرحله سوم هر دوره از طرح، واجدین شرایط اخذ مدرک «حافظ ممتاز» را تعیین می‌کند؛ اما فقط حافظان ممتازی که توانسته‌اند نمره 150 و بالاتر را کسب کنند اجازه حضور در آزمون مرحله استادی را خواهند داشت.

با توجه به این شرایط از میان 47 حافظ کل قرآن راه‌یافته به مرحله سوم نهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن، علاوه بر 6 نفر مذکور، 6 نفر دیگر نیز با کسب نمره بیش از 140 حائز مدرک «حافظ ممتاز» قرآن کریم شده‌اند.

بنا بر این گزارش، قرار گرفتن در فهرست افتخارات بنیاد ملی نخبگان، ادامه تحصیل بدون آزمون در مقطع بالاتر، تحصیل رایگان و مزایای استخدامی از جمله تسهیلاتی است که حافظان ممتاز و اساتید حفظ می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

کد N758503

وبگردی