آفتاب
هاشمی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

جمع‌آوری آمپول‌های آلوده پیوند قرنیه/ دستگیری سودجویان

جمع‌آوری آمپول‌های آلوده پیوند قرنیه/ دستگیری سودجویان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمع‌آوری آمپول‌های آلوده استفاده شده در برخی کلینیک‌های پیوند قرنیه خبر داد و گفت: دستور داده‌ام که برای دو ماه آینده دارو از منابع مطمئن و با هزینه کمتر وارد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی در حاشیه کنگره ملی شهدای دانشجو در دانشگاه تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری های صورت گرفته درباره منشاء ورود آمپول های آلوده در کلینیک های پیوند قرنیه گفت: در رابطه با عفونت های چشمی تیمی مشخص شده که در بیمازستان لبافی نژاد و فارابی و نیز در همان مراکزی که این بیماران عمل شده اند، کارهای آنان در دست انجام است؛ این تیم ویژه را آماده کرده ایم که هم از نظر دارو و  هم از نظر عملکرد کلینیک ها بر روند درمان که بسیار مهم است، موضوع را بررسی کنند و پیشگیری کنند که سایر مراکز از داروهایی که اصالت ندارند، استفاده نکنند.

قاضی زاده ادامه داد: با جدیت در حال پیگیری این مشکل هستیم و طی امروز و فردا جزئیات آن معلوم می شود.

وی افزود: از همه کسانی که در این جریان آسیب دیدند، حمایت می کنیم و تحت عمل جراحی قرار خواهند گرفت؛ در عین حال اعلام شده که اگر مراکز درمانی از اصالت دارو مطمئن نیستند و دارو را از مراکز قاچاق تهیه کرده اند، دیگر از این دارو استفاده نکنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: دستور داده ام که برای دو ماه آینده وزارتخانه دارو را از منابع مطمئن و با هزینه کمتر وارد کشور کند و مراکز درمانی را موظف کنند که از این داروها استفاده کنند.

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: دستگاه های نظارتی افرادی را که سودجویی کرده و با جان مردم بازی می کنند، شناسایی کرده اند؛ برخی از آنها دستگیر شده اند یا دستگیر می شوند و در هر صورت همه جزئیات اعلام می شود.

وزیر بهداشت در رابطه با وضعیت جمع آوری این آمپول ها از بازار گفت: دستگاه های نظارتی به موضوع مسلط هستند و ظرف یکی دو روز آینده نتایج بررسی ها مشخص می شود.

کد N758315

وبگردی