آفتاب

برنامه امنیتی عربستان برای حفظ جان دیپلمات‌های خود در جهان

برنامه امنیتی عربستان برای حفظ جان دیپلمات‌های خود در جهان

وزارت خارجه عربستان از ایجاد سامانه امنیتی کاملی برای حفاظت از 119 هیات دیپلماتیک عربستان در کشورهای مختلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، اسامه النقلی، رئیس اداره اطلاع رسانی در وزارت خارجه عربستان با اعلام این خبر تاکید کرد: عربستان تلاش می‌کند تا از هیات‌های دیپلماتیک خود در تمامی کشورهای جهان در سخت‌ترین شرایط حفاظت کند و امنیت را برای آن‌ها برقرار سازد. این هیات‌ها تاکنون توانسته‌اند با خطرات و چالش‌های امنیتی در بسیاری از کشورها کنار بیایند.

وی نسبت به سهل انگاری نسبت به اوضاع امنیتی هشدار داد و گفت: وزارت خارجه همواره بر اهمیت پایبندی به تدابیر امنیتی و حفاظت ویژه به طور خاص در کشورهایی که از تنش‌های امنیتی و بحران‌های سیاسی رنج می‌برند، تاکید کرده است.

النقلی افزود: در حال حاضر یک سامانه امنیتی کامل با استراتژی‌ها و ابزارهای اجرایی مختلف و از طریق برنامه‌های امنیتی جهت حفاظت از هیات‌های دیپلماتیک براساس توافقنامه‌های بین‌المللی ایجاد شده است و در صورتی که اوضاع در کشوری وخیم شود که خطر بزرگی برای هیات‌ها و اعضای آن باشد مقر هیات‌ها تا زمان بهبود اوضاع بسته می‌شود.

به گفته النقلی، اتخاذ تدابیر امنیتی برای حفاظت از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های عربستان در کشورهای مختلف جهت نظارت کامل بر اوضاع امنیتی و به ویژه اوضاع کشورهایی از جمله عراق که با تنش‌های امنیتی مواجهند، صورت می‌گیرد.

در همین حال منابعی نیز اعلام کرده‌اند که وزارت خارجه عربستان آماده بازگشایی سفارت خود در بغداد کنسولگری در اربیل طی روزهای آتی است.

انتهای پیام

کد N758280

وبگردی