آفتاب

ارتش لبنان برای عملیاتی امنیتی در بیروت و ضاحیه جنوبی آن آماده می‌شود

ارتش لبنان برای عملیاتی امنیتی در بیروت و ضاحیه جنوبی آن آماده می‌شود

یک منبع نظامی لبنان در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط از آمادگی کامل اطلاعاتی، نظامی و امنیتی ارتش این کشور برای آغاز عملیات امنیتی در منطقه «ضاحیه» (حومه جنوبی بیروت) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این منبع نظامی در ادامه گفت‌وگوی خود با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط ضمن اعلام آمادگی کامل ارتش لبنان، با اشاره به وجود مراکز ایست‌ بازرسی ارتش لبنان در مناطق مختلف ضاحیه و فعالیت نیروهای ارتش در منطقه گفت: این بار براساس تصمیم و توافقی سیاسی، عملیات ارتش لبنان جامع و در سطحی گسترده خواهد بود.

این منبع نظامی در ادامه احتمال وقوع درگیری میان ارتش با تعدادی از افراد تحت تعقیب در جریان این شبیخون‌ها را رد نکرد و دوباره بر آمادگی همه نیروهای ارتش برای اجرای این عملیات تاکید کرد.

پیش از این، ارتش لبنان در منطقه البقاع لبنان نیز عملیاتی مشابه را انجام داده بود.

همچنین منابع آگاه وزارتی در گفت‌وگو با روزنامه المستقبل فاش کردند که طرح امنیتی بیروت و ضاحیه جنوبی به زودی و طی دو هفته آینده به اجرا درخواهد آمد.

یک منبع امنیتی رسمی لبنان در گفت‌وگو با این روزنامه گفت: هدف از این طرح که هنوز جزئیات آن تکمیل نشده است در درجه اول، دستگیری مخلان امنیت کشور است. البته در این عملیات نیروهای امنیتی در داخل محله‌ها و خیابان‌ها به طور دائم حضور نخواهند داشت و وضعیت با طرح کنونی که در ورودی‌ها و مرکز ضاحیه در جریان است، فرق می‌کند.

انتهای پیام

کد N758198

وبگردی