آفتاب

منتقد پوتین پس از خروج از زندان: به مبارزه ادامه می‌دهم

منتقد پوتین پس از خروج از زندان: به مبارزه ادامه می‌دهم

منتقد کرملین که به تازگی از زندان آزاد شده، قول داد که اپوزیسیون روسیه به مبارزه علیه دولت مسکو ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، الکسی ناوالنی، از رهبران اپوزیسیون روسیه و سایر رهبران اپوزیسیون این کشور با وظیفه دشواری در رهبری حمایت‌های طبقه متوسط جامعه روسیه روبه‌رو هستند به ویژه آنکه به شدت از رسانه‌های دولتی حذف شده‌اند.

متحدان بوریس نمتسوف، منتقد ترور شده دولت مسکو می‌گویند ترور وی اقدامی سیاسی با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان سایر مخالفان بود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفته که این یک تراژدی شرم‌آور است و هرچه در توان دارد برای یافتن عوامل این ترور و مجازات آنها انجام می‌دهد.

ناوالنی پس از خروج از زندان گفت: هیچ وقفه‌ای در تلاش‌های ما به وجود نخواهد آمد. ما به هیچ وجه دست از تلاش برنمی‌داریم. این اقدام تروریستی ما را از دستیابی به هدفمان بازنمی‌دارد. من نمی‌ترسم و مطمئنم که سایر متحدانم نیز از ترور نمتسوف ترس به دل راه نمی‌دهند.

نمتسوف که یک لیبرال بود، در دهه 90 میلادی به عنوان معاون نخست‌وزیر روسیه فعالیت می‌کرد اما بعد از مدتی به منتقد سرسخت پوتین بدل شد. وی جمعه هفته گذشته ترور شد. نمتسوف برجسته‌ترین منتقد پوتین در 15 دوره حکومتش بر روسیه است که هدف ترور قرار گرفته است.

اپوزیسیون روسیه قرار است 19 آوریل 2015 در مسکو دست به راهپیمایی بزنند.

انتهای پیام

کد N758196

وبگردی