آفتاب

لهستان و انگلیس: خارج کردن روسیه از سوئیفت بانکی یکی از آخرین گزینه‌هاست

لهستان و انگلیس: خارج کردن روسیه از سوئیفت بانکی یکی از آخرین گزینه‌هاست

وزرای امور خارجه انگلیس و لهستان گفتند، اگر بحران اوکراین تشدید شود، خارج کردن روسیه از نظام بانکی سوئیفت یکی از آخرین راه‌حل‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کرزگورز شتینا، وزیر امور خارجه لهستان به همراه فیلیپ هاموند، همتای انگلیسی‌اش در کنفرانس خبری مشترکی در ورشو گفت: هنگامی که مساله تحریم باشد، نظام بانکی سوئیفت یک سلاح اتمی محسوب می‌شود. این آخرین راه حل است و همه ما به این مساله آگاه هستیم.

روسیه ماه گذشته میلادی گفت، اگر از نظام بانکی سوئیفت کنار گذاشته شود، دست به اقدام تلافی جویانه شدیدی خواهد زد.

سوئیفت، سیستم پیام رسان امن صنعت مالی جهانی است که مبادلات را تسهیل می‌بخشد.

هاموند گفت: مشخص است که این یک اقدام تحریمی بسیار شدید محسوب می‌شود. این اقدام تاثیر بسیار چشمگیری بر اقتصاد روسیه دارد. مذاکرات درباره این گزینه پیشتر در آمریکا صورت گرفته است.

سال گذشته میلادی اتحادیه اروپا و آمریکا در بحبوحه درگیری‌ها میان جدایی طلبان حامی روسیه و نیروهای دولت کی‌یف در شرق اوکراین، تحریم‌هایی را علیه مقامات ارشد دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعمال کردند.

هاموند در این کنفرانس خبری از غرب خواست تا تمامی گزینه‌های تحریم‌های بالقوه را آماده کند تا بتوانند حداکثر سرعت را در واکنش به هرگونه اقدام "تحریک آمیز"، خواه نقض توافقنامه مینسک و خواه حمله نظامی در هر کجای منطقه دونباس، داشته باشند.

انتهای پیام

کد N758122

وبگردی