آفتاب
/نیم‌نگاهی به تحقق شعار سال 93/

یک فعال دانشجویی: حمایت مردمی از مذاکرات هسته‌ای از اتفاقات مهم امسال بود

یک فعال دانشجویی: حمایت مردمی از مذاکرات هسته‌ای از اتفاقات مهم امسال بود

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفت: هم تشکل‌های دانشجویی که فرهنگی هستند و هم مسئولین می‌توانستند برای تحقق شعار سال 93 تلاش بیشتری انجام دهند.

علی بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با میزان تحقق شعار سال 93، اظهار کرد: اگر در یک کلمه بخواهیم بگوییم که آیا شعار فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهاد اقتصادی، محقق شده است یا نه باید بگوییم که خیر. مقام معظم رهبری با تأکید بر فرهنگ و اقتصاد خواستند تا در این حوزه‌های فرهنگ سازی شود. موضوع اقتصاد مسأله‌ای است که چند سال متمادی مدنظر رهبری بوده است. جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، حماسه اقتصادی و... نمونه آن است.

وی ادامه داد: متأسفانه باید بگوییم که کاری در این حوزه نتوانستیم انجام دهیم. هم مسئولین و هم تشکل‌هایی مثل ما که فرهنگی هستند مقصریم. حماسه و جهاد اقتصادی باید در زندگی مردم مشخص شوند. اگر کاری در حوزه اقتصاد انجام شده بود نمودی در بودجه سال 94 می‌داشت. اما هنوز اقتصاد ما متکی به نفت است. یعنی اقتصاد تک محصولی. این امر مغایر با اقتصاد مقاومتی است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر بحث مالیات نیز تأکید کردند. این مشکلی است که فکر می‌کنیم تا سال آینده هم حل نشود. در حوزه فرهنگی تا حدودی تشکل‌های خودجوش کارهایی انجام داده‌اند اما باید تلاش بیشتری انجام شود.

وی با بیان این‌که قوه مجریه ابزار مبارزه با مفاسد اقتصادی را دارد، خاطرنشان کرد: اولین جایی که باید با مفاسد اقتصادی مبارزه کند، قوه مجریه است. دولت حرکتی را شروع کرده و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خوب عمل کرده است. اما هنوز هم انتظار بیشتری وجود دارد.

بیانی افزود:‌ از قوه قضائیه هم تشکر می‌کنیم. چرا که هم در پرونده آقای رحیمی که روزی سمتی در دولت داشت خوب عمل کرد و هم پیگیر پرونده آقای هاشمی است. پیگیری چنین پرونده‌هایی نشان می‌دهد که حرکت این قوه به سمت و سوی درستی است.

وی با اشاره به عملکرد مجلس در سال 93، تأکید کرد: قوه مقننه در میان دو قوه دیگر ناکام ماند و به جای خوبی نرسید. این قوه می‌تواند با تصویب قوانین درست جلوی رشد و گسترش مفاسد اقتصادی را بگیرد.

این فعال دانشجویی مهمترین اتفاق سیاسی سال 93 را حمایت مردم از دولت دانست و گفت: در سال 93 حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اتفاق مهمی بود. همچنین حمایت ‌آنان از دولت در بحث مذاکرات هسته‌ای با این پیش‌شرط که منافع ملی رعایت شود نیز بسیار مهم بود.

وی در پایان تصریح کرد: مهمترین شعار سال آینده می‌تواند وحدت باشد. مردم با فرمان مقام معظم رهبری به این نتیجه رسیده‌اند که باید میانشان وحدت وجود داشته باشد.

انتهای پیام

کد N757864

وبگردی