آفتاب
آیت الله ایمانی :

مزار شهدای گمنام فراموش نشود

مزار شهدای گمنام فراموش نشود

شیراز – نماینده ولی فقیه در فارس گفت: نباید بارگاه شهدا که محل عشق و دلدادگان است از سوی افراد جامعه به فراموشی سپرده شود .

 به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز تاکید کرد: شهدا و همچنین بارگاه شهدای گمنام که محل عشق و امامزاده دلدادگان است و نباید این موضوع از سوی افراد جامعه به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به شهادت و از خود گذشتگی رزمندگان دفاع مقدس افزود: در طی سالیان گذشته با هر گونه درگیری و جنگی که از سوی دشمنان به مردم ایران حادث می شده به ناچار قسمتی از خاک ایران جدا شد اما این موضوع در جنگ هشت ساله دفاع مقدس نه تنها تکرار نشد بلکه درس ایمان و از خود گذشتگی از سوی رزمندگان برای مردم به میراث گذاشته شد.

 امام جمعه شیراز تقدیم ۱۵ هزار شهید، ۳۹ هزار جانباز و دو هزار آزاده از سوی خانواده های استان فارس در جنگ تحمیلی را مهم ترین نقش خانواده های شهدا و ایثارگران دانست و تاکید کرد: نباید اجازه دهیم مکتب شهدا در پیچ و خم مادیات جامعه به فراموشی سپرده شود.

آیت الله ایمانی از مسئولین خواست در روز ۲۲ اسفند که بزرگداشت شهدا در تقویم قرار گرفته است باید با تجلیل از خانواده های شهدا و بازگو کردن رشادت و ایثارگری آنان این روز بزرگ را ارج نهند.

وی با تقدیر از خدمات سپاه استان در برگزاری یادواره های مختلف شهدا و همچنین برگزاری یادواره اخیر فرزندان فاطمه زهرا(س) را قابل تقدیر اعلام کرد و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه و تصریع گردد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عمل افراد در جامعه را سرنوشت آنان توصیف کرد و گفت: این مهم در قرآن کریم تأکید شده و از مومنین خواسته شده به همان گونه که نباید گناه را کوچک بشمارند و به عکس آن اقدامات خیر را نیز باید مهم تلقی کنند تا باعث دگرگونی در مسیر زندگی آنان شود.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه نمی توان سرنوشت خود را به شانس و اقبال گره بزنیم یادآور شد: قرآن مجید به این موضوع بسیار تأکید کرده و توصیه شده تا افراد با انجام کارهای خیر و نیک خود در امان باشند.

در حاشیه نماز جمعه امروز شیراز تشییع پیکر دو شهید گمنام و همچنین تشییع پیکر شهید محمد عارف کاظمی از شهدای مدافع حرم انجام شد.

کد N757520

وبگردی