آفتاب

انتقاد تهیه‌کننده «لامپ صد» از حذف فیلمش به دلیل اکران‌های نوروز

انتقاد تهیه‌کننده «لامپ صد» از حذف فیلمش به دلیل اکران‌های نوروز

تهیه‌کننده «لامپ صد» با گلایه از اینکه قرارست فیلمش ۲۰ اسفند از اکران حذف شود، بیان کرد که حق اولیه نمایش فیلم تا ۲۷ اسفند بوده و حتی قرار بوده که این زمان ادامه داشته باشد.

احسان دلاویز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اکران فیلم «لامپ صد» و اینکه به دلیل اکران های نوروزی قرار است این اثر و چند فیلم دیگر زودتر از موعد مقرر از اکران حذف شوند، گفت: نمایش «لامپ صد» در ابتدای اکران به دلیل نمایش فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی در سینما فرهنگ با چند روز تاخیر آغاز شد و به شکل همزمان با فیلم «تمشک» به اکران درآمد و همزمان سرگروه شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون نزدیک ۱۵ روز است که ما این فیلم را در اکران داریم و می خواهند با اکران نوروزی آن را حذف کنند درحالیکه پیش از این و در قراردادی در تیرماه امسال قرار بود «لامپ صد» بعد از فیلم «تمشک» با سرگروهی سینما فرهنگ اکران شود یعنی جزو فیلم های اکران نوروزی باشد اما شورای صنفی در جلسه فوق العاده ای قبل از جشنواره فیلم فجر فشار آورد که فیلم را به صورت همزمان با سرگروهی «تمشک»  به اکران دربیاوریم و من پرسیدم که مگر می شود که دو فیلم همزمان سرگروه شوند اما این خواسته آنها بود و بعد هم فیلم انیمیشن «جمشید و خورشید» را هم اضافه کردند.

قرار بود فیلم «لامپ صد» تا ۲۷ اسفند اکران باشد

تهیه‌کننده «لامپ صد» با اشاره به سانس های نمایش این فیلم در سینما فرهنگ عنوان کرد: با اینکه ما سرگروه بودیم اما سه سانس در بدترین زمان دادند و به ما گفتند ناگزید هستید در همین زمان شروع به اکران کنید. من از سازمان سینمایی هم خواستم که زمان دیگری را به فیلم اختصاص دهند اما این اجازه را ندادند و ما را ناچار به اکران کردند.

دلاویز به قرارداد اولیه فیلم که تا ۲۷ اسفند باید روی پرده باشد اشاره کرد و توضیح داد: بعد از اینکه مقرر شد تا فیلم به اکران دربیاید به ما گفتند این فیلم حداقل تا ۲۷ اسفند روی پرده خواهد بود و این صورت جلسه شد و در همان جلسه مطرح شد که براساس فروش فیلم و آیین نامه در این زمینه اکران فیلم در بعضی از سینماها ادامه می یابد.

سرمایه گذار «لامپ صد» در ادامه به سخنان غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش و مشخص شدن اکران نوروزی فیلم ها اشاره کرد و گفت: مصاحبه فرجی و مصوبه شورای صنفی نشان می دهد که فیم های نوروزی از ۲۰ اسفند به نمایش درمی آیند.

 شرایط آیین نامه را در نظر بگیرند

وی با طرح سوالی بیان کرد: چه مبنایی برای این تصمیم گیری و اولویت گذاری وجود دارد و سوال من این است که آیا دیگران اگر قرار بود فیلمشان تنها سه هفته روی پرده باشد چه می کردند و آیا اجازه این کار را می دادند. با چه استدلالی مسئولان تصمیم می گیرند که مخاطب، فیلم مرا نبیند و فیلم شخص دیگری را ببیند.

دلاویز با اشاره به فروش این فیلم تصریح کرد: تنها خواسته من این است که شرایط آیین نامه را در نظر بگیرند. «لامپ صد» تاکنون در زمان مفید خود بیش از ۱۰۰ هزار تماشاگر و بیش از ۵۰۰ میلیون فروش داشته است و اینها درحالی است که این فیلم در فصل بد اکران قرار دارد و ما مشکلاتی از جمله کمبود فضای تبلیغاتی و نبود همکاری نهادها را داشتیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر بیشتر شدن زمان اکران در فروش فیلم و پیش بینی اش از میزان این فروش بیان کرد: نمی توان پیش بینی کرد که اگر فیلم یک هفته بیشتر روی پرده باشد چه میزان فروش می کند و اصلا بحث بر سر این نیست که فیلم بتواند فروش بالاتری داشته باشد بلکه ما می خواهیم از حق قانونی خود برخوردار شویم که اکران در حداقل زمان چهار هفته است و سوالمان این است که چرا این اجازه را به ما نمی دهند. اگر فیلم ما ۲۰ اسفند از اکران برداشته شود به دلیل اینکه ما از ۲۲ بهمن روی پرده نرفتیم این چهار هفته پر نمی‌شود.

کد N757458

وبگردی