آفتاب
عضو هیات رییسه مجلس:

پیوند زدن اراده کشوری مثل آمریکا به رژیم صهیونیستی جای سوال دارد

پیوند زدن اراده کشوری مثل آمریکا به رژیم صهیونیستی جای سوال دارد

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیوند زدن اراده کشور بزرگ و پهناوری مثل آمریکا با اقلیت کوچکی که تاکنون هم رفتارهای شرورانه و جنایتکارانه و نامناسب زیادی داشته‌اند یعنی رژیم صهیونیستی یک سوال جدی در میان صاحب‌نظران است.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به سفر چند روز گذشته نخست‌وزیر اسرائیل به آمریکا، گفت: اینکه مسئولین آمریکایی در دولت آمریکا همراهی خوبی با جریان ایجاد شده از سوی نتانیاهو نداشتند، می‌تواند نکته مثبتی باشد. هر چند که آنها هم در ادبیات خود تفاوت زیادی با ادبیات رژیم صهیونیستی نداشتند و صرفا بیان یکجانبه‌گرایانه و زورمدانه را از آنها شاهد بودیم.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: اما مجموع اتفاقاتی که در مورد مذاکرات هسته‌ای می‌افتد متاثر از این برخوردها دقیقا مانند شرایط سال گذشته است یعنی هم احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات را می‌توان داشت و هم اینکه به هر دلیلی می‌تواند از طرف مقابل مانع برای توافق ایجاد شود و نمی‌توان با قاطعیت در مورد توافق هسته‌ای صحبت کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: طرف ایرانی برای پیشبرد مذاکرات ضمن در دست داشتن ابتکار عمل گام‌های موثری برداشته است و حضور رییس سازمان انرژی اتمی نیز در جریان مذاکرات یک نشانه مثبت است که احتمال نتیجه گرفتن را تقویت می‌کند اما برخی اظهارات مسئولین آمریکایی و کشورهای عضو گروه 1+5 در مقابل این اتفاقات است.

انتهای پیام

کد N757280

وبگردی