آفتاب
حجت الاسلام سعیدی:

جلوگیری از اسراف یک راهبرد دائمی در دین اسلام است

جلوگیری از اسراف یک راهبرد دائمی در دین اسلام است

قم - تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: دین مبین اسلام هیچگاه اسراف را مقطعی حرام اعلام نکرده و مقطعی تلاش را واجب نکرده است، بلکه به عنوان یک راهبرد دائمی دستور جلوگیری از اسراف را داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید چاپخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س)، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: بنا به دستور شرع مقدس اسلام سعی داریم با کم‌ترین هزینه‌ها بهترین عملکردها را داشته باشیم.

وی افزود: این سنت خداست که دولت و ملتی موفق می‌شود که بتواند با استفاده بهینه از منابع و امکانات و جلوگیری از اسراف سرمایه‌ها، بهترین بازدهی را داشته باشد.

امام جمعه قم با اشاره به الگوهای اقتصادی و موفقیت‌های کشورهای توسعه یافته گفت: اراده، قناعت و تلاش هر ملتی را سرافراز و اقتصاد آن را پویا و پاسخگوی نیاز جامعه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در اقتصاد غربی با این استدلال که تولید بالاست پس باید مصرف هم بالا باشد تا اقتصاد شکوفا بماند و مردم به مصرف گرایی هرچه بیشتر تشویق می‌شوند، گفت: دین مبین اسلام هیچگاه اسراف را مقطعی حرام اعلام نکرده و مقطعی تلاش را واجب نکرده بلکه به عنوان یک راهبرد دائمی دستور جلوگیری از اسراف را داده است.

حجت الاسلام سعیدی افزود: امیدوارم منشورات انتشارات زائر، فرهنگ اهل بیت(ع) را منتشر کند تا در خور و شأن حضرت معصومه(س) باشد و رضایت خداوند و اهل بیت(ع) و رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای را جلب کند.

رضوان طلب، مدیر انتشارات زائر نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی درباره ویژگی‌های فنی دستگاه چاپ این چاپخانه گفت: این دستگاه چاپ در هشت ساعت، هشت هزار فرم پشت و رو در تیراژ دو هزار جلد و در تیراژ یک هزار جلد ۱۲ الی ۱۳ فرم پشت و رو را چاپ می‌کند که چاپ‌های تک رنگ انتشارات را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت این چاپخانه برای پذیرش سفارش از دیگر دفاتر انتشاراتی گفت: در کنار این دستگاه چاپ، دستگاه برش اتوماتیک نیز در نظر گرفته شده است که مکمل فعالیت‌های چاپخانه است.

مدیر انتشارات زائر افزود: در مدت ۱۸ ماه فعالیت مجدد انتشارات زائر از مردادماه سال گذشته، ۸۹ عنوان چاپ جدید و بازچاپ ۶۱ عنوان که مجموع آن ۱۷۵ هزار جلد در بخش بزرگسالان  و ۳۱۰ هزار جلد در بخش کودک و نوجوان منتشر شده است.

کد N757195

وبگردی