آفتاب
نعمت زاده:

رشد ۷۰ درصدی صنعت کشور/زمان اجرای پروژه‌های صنعتی باید مدیریت شود

رشد ۷۰ درصدی صنعت کشور/زمان اجرای پروژه‌های صنعتی باید مدیریت شود

گرمسار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در سال های اخیر رشد صنعت از سه درصد به حدود ۷۰ درصد رسیده است، گفت: متاسفانه کاهش درآمدهای دولت بخش عمده ای از تصمیمات بخش صنعت را متوقف کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده شامگاه پنج شنبه طی بازدید از شهرک صنعتی علی آباد و در جلسه ای که به منظور رفع مشکلات صنایع منطقه گرمسار و ایوانکی در همان مکان برگزار شد با تاکید بر رشد ۷۰ درصدی صنعت در کشور افزود: متاسفانه کاهش درآمدهای دولت باعث شد بخش های عمده ای از تصمیمات ما در بخش صنعت متوقف شود.

وی با تاکید بر این که زمان اجرای پروژه ها باید مدیریت شود خاطرنشان کرد: نباید با این اوضاع اقتصادی خواب سرمایه داشته باشیم و پروژه ها را در زمان های طولانی به ثمر برسانیم.

شهرک های علی آباد و جنت آباد در هم ادغام شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که از ابتدا به واگذاری شهرک های صنعتی به سازمان همیاری ها معترض بودم، تصریح کرد: واگذار شدن امور شهرک های صنعتی به سازمان همیاری ها و شهرداری ها قابل قبول نیست این دو نهاد باید به کارهای خدماتی خود بپردازند چرا که توان شکل دهی به صنایع را ندارند.

نعمت زاده با اعلام دستوراتی در خصوص حل مشکلات مطرح شده در جلسه توسط نمایندگان شرکت ها عنوان کرد: متاسفانه اشتغال صنعت در سال ۹۱ میزان ۳۶ درصد منفی بوده و در سال های گذشته که با رکود و توقف واحدها و عدم راه اندازی طرح مواجه بودیم این وضعیت بدتر هم شده است.

وی با بیان این مطلب که کاهش قیمت نفت باعث آسیب واحدهای کوچک صنعتی شده اذعان داشت: این واحدها با مشکلات اقتصادی بیشتری مواجه شده و آسیب های بسیار بیشتری را متحمل شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اگر منع قانونی وجود ندارد باید شهرک های علی آباد و جنت آباد برای رفع مشکلات هر دو شهرک هر چه سریعتر با هم ادغام شوند ابراز داشت: شهرک فجر و گرمسار هم تحت عنوان شهرک گرمسار باید تلفیق شوند و مجری طرح منطقه ویژه اقتصادی هم باید حداقل سه روز در هفته در منطقه حضور داشته باشد.

حل مشکلات شهرک علی آباد ضروری است

امام جمعه ایوانکی هم در این جلسه با اشاره به این که شهرک علی آباد روی مرز استان سمنان و تهران قرار گرفته یادآور شد: مصوبه دولت در تاریخ ۳۰/۲/۹۲ مبنی بر الحاق این شهرک به استان سمنان بوده ولی متاسفانه هنوز این کار انجام نشده است.

حجت الاسلام مرتضی کشمیر عملیاتی شدن صد در صدی این مصوبه را خواسته مردم ایوانکی دانست و اظهار داشت: امیدواریم با پیگیری های وزیر تمام کارهای مرتبط با امور صنایع در شهرک علی آباد در شهر ایوانکی انجام شود.

وی در پایان بر فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی، عدم واردات کالاهای غیر ضروری و رسیدگی به دغدغه های مردم ایوانکی نسبت به حل مشکلات شهرک صنعتی علی آباد تاکید کرد.

مشکلات شهرک صنعتی علی آباد توسعه و سرمایه گذاری را مختل کرده است

رئیس انجمن مدیران صنایع گرمسار هم در این مراسم با یادآوری این مطلب که استان سمنان با ۹ شهرک صنعتی به مساحت ۲۰۴۸ هکتار و حداقل یک هزار واحد صنعتی مشغول به کار، سه تا چهار برابر استان های دیگر در زمینه صنعت فعال است گفت: در شهرستان گرمسار ۲۰ آیتم صنعتی داریم ولی با دو مشکل عمده مواجهیم.

پرویز مهمترین معضل موجود در فعالیت شهرک های صنعتی گرمسار را قانون یکسان برای واحدها دانست و افزود: ۸۰ درصد صنایع ما واحدهای تولیدی کوچک هستند ولی امور مالیاتی شرایط سختی را برایشان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به ماده ۱۵۸ قانون برنامه توسعه که دستور داده آب و برق و گاز باید تا دم درب شهرک های صنعتی و صنایع آورده شود خاطر نشان کرد: متاسفانه این مصوبه توسط دستگاه های زیربط اجرایی نمی شود.

رئیس انجمن مدیران صنایع گرمسار دوگانگی موجود در شهرک صنعتی علی آباد را مانع سرمایه گذاری و مشکلات اساسی صنعتگران خواند و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل این مشکلات یکسال گذشته این شهرک شاهد هیچ توسعه ای نبوده است.

پرویز در پایان عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی را از وزیر درخواست و عنوان کرد: شهرک صنعتی فجر و جنت باید زیر نظر شرکت شهرک ها قرار می گرفتند ولی متاسفانه هنوز این مسئله محقق نشده است.

کد N757165

وبگردی