آفتاب

ساختار ضعیف اجتماعی‌؛ رهاورد گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی

ساختار ضعیف اجتماعی‌؛ رهاورد گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش سکونتگاه‌های غیر رسمی منجر به ایجاد معضلات و مشکلاتی همچون بافت نامناسب، نبود امنیت، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی‌امنیتی، پایین بودن کیفیت محیط زیست، ضعف زیرساخت‌ها و در نهایت ساختار ضعیف فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- "شهلا میرگلوبیات" در جلسه ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی ساوه، تسریع در خدمات‌رسانی با حرکت جهادی به مردم مناطق حاشیه‌نشین را یکی از مطالبات ساکنین این مناطق از دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری و شورای شهر دانست.

وی موضوع مطرح شده در این جلسه برای رفع مشکل این مناطق را استفاده از قانون دیوان عدالت اداری عنوان کرد و افزود: این موضوع را پیگیری می‌کنم تا خدمات‌رسانی آغاز شود.

میرگلوبیات همچنین از تصویب ایجاد مرکز فنی و حرفه‌ای در یکی از مناطق حاشیه‌نشین ساوه خبر داد و اضافه کرد: این مرکز در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با اعتبار 920 میلیون تومان ساخته می شود.

وی تصریح کرد: گسترش سکونتگاه‌های غیر رسمی منجر به ایجاد معضلات و مشکلاتی همچون بافت نامناسب، نبود امنیت، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی‌امنیتی، پایین بودن کیفیت محیط زیست، ضعف زیرساخت‌ها و در نهایت ساختار ضعیف فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

به گفته میرگلوبیات ساماندهی نقاط حاشیه‌نشین نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و در این میان بازسازی و نوسازی معابر شهری، ساماندهی حاشیه‌نشینی و روشنایی مناسب معابر و سایر نقاط شهر، ضروری به نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت‌وساز غیرمجاز در نقاط حاشیه شهر موجب آسیب جدی به بافت شهری می‌شود و احداث غیر‌اصولی این بناها جان مردم را نیز در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

کد N757144

وبگردی