آفتاب
مقیمی در پاسخ به مهر مطرح کرد:

تلاش برای بازگشایی خانه احزاب/استاندار مرکزی به زودی معرفی می شود

تلاش برای بازگشایی خانه احزاب/استاندار مرکزی به زودی معرفی می شود

خرم آباد - معاون سیاسی وزیر کشور در مورد وضعیت تخلفات احزاب در کشور گفت: تلاش می کنیم خانه احزاب مجدد فعالیت خود را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی شامگاه پنج شنبه در حاشیه افتتاح مسجد آیت الله کمالوند در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالات خبرنگار مهر در مورد روند نظارت بر فعالیت احزاب اظهار داشت: احزاب باید طبق قانون احزاب فعالیت داشته باشند و تا زمانیکه اقدامات آنها طبق قانون باشد ادامه فعالیت می دهند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور نیز بر فعالیت احزاب نظارت دارد ادامه داد: در زمینه فعالیت احزاب اگر جایی خلافی اتفاق بیفتد و نیاز باشد دستگاه قضایی ورود پیدا خواهد کرد.

مورد خاصی از تخلف احزاب نداشته ایم

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون مورد خاصی در زمینه تخلفات احزاب نداشته ایم.

مقیمی در ادامه سخنان خود در رابطه با بازگشایی خانه احزاب نیز به خبرنگار مهر گفت: خانه احزاب یک تشکیلات صنفی بوده و مربوط به خود احزاب است.

وی افزود: به دلیل اینکه مجمع عمومی خانه احزاب به موقع برگزار نشده است این تشکل تعطیل شده که داریم تلاش می کنیم خانه احزاب مجدد فعالیت خود را آغاز کند.

درخواست استانهای مختلف برای تغییر تقسیمات کشوری

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه سخنان خود بدون اشاره به تعداد مجوزهای صادر شده برای تجمع ها و گردهمایی سیاسی، در مورد تجمع معلمان در سراسر کشور نیز بیان داشت: معلم ها مقابل مجلس و در استانهای مختلف تجمع هایی داشته و خواسته های خود را مطرح کرده اند.

وی در مورد اینکه این تجمع ها در استانها آیا مجوز داشته است یا خیر نیز ابراز بی اطلاعی کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور در مورد تجدید نظر در تقسیمات کشوری و ارتقا برخی فرمانداری ها نیز گفت: بیشتر استانها در این زمینه درخواست هایی داشته اند به طوریکه برخی روستاهای بزرگ باید تبدیل به شهر و برخی شهرها نیز به شهرستان تبدیل شوند.

مقیمی با بیان اینکه پرونده ها در این زمینه کامل شده و درخواست ها بررسی می شود بیان داشت: اگر ضوابط در درخواست ها رعایت شده باشد به کمیسیون سیاسی دفاعی دولت برای انجام تغییرات و تعیین تکلیف ارسال خواهد شد.

به زودی استاندار مرکزی معرفی می شود

وی در مورد اداره شدن استانداری مرکزی با سرپرستی نیز به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه آخر سال بود و نمی خواستیم در روند تدوین بودجه و اعتبارات استان مرکزی مشکلی پیش بیاید فعلا این استانداری با سرپرستی اداره می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: تلاش می شود به زودی استاندار مرکزی معرفی شود.

کد N756955

وبگردی