آفتاب
در حاشیه سفر به شهرستان پیشوا/

زیارت آیت الله العظمی نوری همدانی از امامزاده شاخص استان تهران

زیارت آیت الله العظمی نوری همدانی از امامزاده شاخص استان تهران

پیشوا-حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در حاشیه سفر به شهرستان پیشوا با حضور در آستان مقدس امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع)، امامزاده شاخص استان تهران در سال 93 را زیارت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در سومین روز از سفر خود به جنوبشرق استان تهران با حضور در آستان مقدس امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) پیشوا، این امامزاده واجب التعظیم را زیارت کرد.

امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) به عنوان امام زاده شاخص استان تهران در سال 93 انتخاب شد و کنگره بزرگداشت این امامزاده واجب التعظیم نیز در زمستان امسال با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

تجلیل آیت الله العظمی نوری همدانی از امامزاده جعفر(ع)

آیت الله العظمی نوری همدانی پیش از این با تجلیل از جایگاه امامزاده جعفربن موسی الکاظم(ع) اظهار داشتند که شکوه صحن و سرای امامزاده جعفر (ع) نمایان گر علاقه و محبت شدید اهالی آن شهر به خاندان عصمت و طهارت است و با برگزاری مراسم ویژه تعظیم شعائر، از مقام شامخ آن بزرگوار تجلیل نمائید و نفس برگزاری کنگره گرامیداشت این امامزاده واجب التعظیم، کار واجب و مهمی است و باید به بهترین نحو انجام پذیرد

در مراسم زیارت آیت الله العظمی نوری همدانی علاوه بر جمعی از اعضای دفتر این مرجع تقلید، جمعی از علما و روحانیون و مسئولان و مدیران اجرایی حضور داشتند.

                  

امامزاده جعفر پیشوا مورد توجه علما و مراجع است

مهدی عطائی در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز شهرستان پیشوا مفتخر به حضور آیت الله العظمی نوری همدانی است و قطعا این روز برای همیشه در ذهن و یاد مردم این دیار باقی خواهد ماند.

معاون فرهنگی امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) افزود: دیدار مردم شهرستان پیشوا با حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) پیش بینی شده است زیرا این مکان مقدس به عنوان مهمترین پایگاه دینی و مذهبی این شهرستان مطرح می باشد.

وی ادامه داد: زمانی که مقرر شد تا کنگره بررسی شخصیت امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) به صورت ملی برگزار شود، دیدارهایی به منظور بهره گیری از سخنان و موعظه های مراجع عظام تقلید ترتیب داده شد.

امامزاده جعفر(ع) امامزاده شاخص استان تهران در سال 93 است

عطائی اضافه کرد: در یکی از دیدارها، اعضای ستاد بزرگداشت کنگره امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) با حضور در شهر مقدس قم، خدمت مرجع عالیقدر آیت الله العظمی نوری همدانی رسیدند و ایشان از مقام امامزاده جعفر(ع) تجلیل کردند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان پیشوا افزود: امامزاده جعفر(ع) همواره مورد توجه مراجع و علما بوده است و این نشان دهنده جایگاه و شخصیت این امامزاده واجب التعظیم می باشد.

وی عنوان کرد: مردم شهرستان پیشوا از حضور آیت الله العظمی نوری همدانی در شهر و دیار خود خرسند هستند و از روزهای اخیر خود را مهیای استقبال از این مرجع عالیقدر کرده اند.

گفتنی است امامزاده جعفر از فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) است که در قریه خوار در اطراف مدینه منوره زندگی می کردند و جمعی از آن قریه تصمیم گرفتند به خدمت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مرو مشرف شوند که امامزاده جعفر را به سرپرستی خودشان انتخاب کردند، زمانیکه به ایران آمدند، مأمون حضرت رضا (ع) را شهید کرده بود و مأموران مأمون، با این گروه در اطراف ساوه جنگیدند و عده ای از این جمع در آن درگیری شهید شدند

کد N756927

وبگردی