آفتاب
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای را پیگیری می‌کنیم

ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای را پیگیری می‌کنیم

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعلام کرد:که موضوع ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای را در کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه هسته‌ای که در اردیبهشت‌ماه سال آینده در نیویورک برگزار می‌شود، پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشست فصلی شورای حکام که از دوشنبه‌ هفته جاری آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نشست علاوه بر موضوعات مختلف در دستور کار شورای حکام تعدادی از کشورهای عضو آژانس از جمله ایران، اتحادیه عرب و جمع دیگری از اعضا درباره کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای صحبت کردند.

کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای قرار بود بر اساس مصوبه کنفرانس بازنگری 2010 در سال 2012 برگزار شود، اما برگزار نشد.

در نشست روز پنج‌شنبه شورای حکام نمایندگان کشورهای ایران، کشورهای عربی، ونزوئلا، کوبا و چند عضو دیگر تنها مانع اصلی محقق نشدن منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای را رژیم صهیونیستی و برنامه هسته‌ای مخفیانه این رژیم اعلام کردند.

این در حالی بود که نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا در حمایت از اسرائیل در این جلسه سخنرانی کردند.

نماینده ایران در این جلسه ضمن انتقاد از حامیان رژیم صهیونیستی به ویژه در شورای امنیت که مانع هرگونه فشاری بر این رژیم شده‌اند اعلام کرد که این موضوع (ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای) را با جدیت در کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه که قرار است اردیبهشت ماه سال 1394 در نیویورک برگزار شود پیگیری می‌کند و کشورهایی که به وظیفه خود برای بازنگری کنفرانس 2012 عمل نکرده‌اند باید به کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی 2015 پاسخگو باشند.

انتهای پیام

کد N756862

وبگردی