آفتاب
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مشکلات اقتصادی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی حل می‌شود

مشکلات اقتصادی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی حل می‌شود

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در صورتی که به اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم می‌توانیم بر تمامی مشکلات اقتصادی خود فائق آییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، علی آقامحمدی در همایش "اقتصاد مقاومتی از منظر دین" درباره اهمیت برنامه‌ریزی راهبردی در تحقق این امر گفت: اقتصاد مقاومتی نیازمند نظریه‌های روشن و واضح است و باید تکالیفی در این عرصه مشخص گردد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: در اقتصاد تکالیفی بر عهده مسلمانان نهاده شده است و وقتی تکلیفی مشخص می‌شود حتما لازم است افراد قادر به انجام آن باشند در این زمینه بهره‌گیری از منابع و امکانات، عزت و کرامت مومنین، جلوگیری از اسراف، تشکیل خانواده و تامین معاش دارای اهمیت است.

وی در مورد اهمیت تامین معیشت اقتصادی در جامعه افزود: اگر معیشت اقتصادی و اشتغال در جامعه مورد توجه قرار بگیرد دیگر آسیب‌های اجتماعی رنگ می‌بازد، اما اگر شرایط به گونه‌ای است که باید با آسیب‌ها مواجه شویم به دلیل کارهای غیر مولد و بی توجهی به تولید و اقتصاد است.

آقا محمدی پیرامون عدالت اجتماعی به عنوان یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: جامعه اسلامی بدون عدالت معنایی ندارد همان طور که حفظ نظام نیز برای همه ما از اوجب واجبات می‌باشد توجه به عدالت اجتماعی نیز امری مهم است.

وی با اشاره به توانایی ایران در رسیدن به رشد و توسعه جهانی عنوان کرد: طبق ظرفیت‌ها و وسعت، ایران توانایی رشد و توسعه و تحقق چشم انداز 20 ساله را دارد.

وی تصریح کرد: این که اسرائیل از پیروزی ما در مذاکرات هسته‌ای می‌هراسد به این دلیل است که می‌گویند ایران نقش مهمی در خاورمیانه و 4 کشور مهم در منطقه دارد و این امر نگران کننده است.

آقامحمدی گفت: اگر به همه بندهای اقتصاد مقاومتی توجه نکنیم فقط 60 درصد از اقتصاد در چشم انداز را مورد توجه قرار داده‌ایم در این راستا باید به رشد 12 درصدی دست یابیم تا همه افق چشم انداز 20 ساله را محقق سازیم و این موضوع امری غیر ممکن نیست.

وی در پایان متذکر شد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند الگوی علمی و حرکت دانش بنیان و توجه به بخش خصوصی و ارتقای توان معیشتی در جامعه با تاکید بر اشتغال است.

انتهای پیام

کد N756846

وبگردی