آفتاب
چوبک خبر داد:

همایش بین‌المللی خلیج فارس در بندر سیراف برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی خلیج فارس در بندر سیراف برگزار می‌شود

بوشهر - رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور گفت: همایش بین‌المللی خلیج فارس در بندر سیراف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیده چوبک بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر به جایگاه خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: خلیج فارس از مهم‌ترین مناطق جهان است و باید به خوبی این آبراه بین‌المللی را به جهان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه سیراف مهم‌ترین سند خلیج فارس است افزود: معرفی بندر باستانی سیراف به جهانیان و تبیین جایگاه این بندر در تجارت و بازرگانی باید در دستور کار قرار گیرد.

چوبک از برگزاری همایش بین‌المللی خلیج فارس در بندر سیراف خبر داد و گفت: امیدواریم این همایش در روز دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ در بندر باستانی سیراف برگزار شود که کمک زیادی به معرفی این بندر خواهد کرد.

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی ایران با اشاره به حضور باستان‌شناسان چینی در این همایش تصریح کرد: برای برگزاری باکیفیت و مطلوب این همایش بین‌المللی، از باستان‌شناسان برجسته چینی دعوت کرده‌ایم تا یافته‌های خود را در زمینه باستان شناسی در زیر آب ارائه کنند.

چوبک با بیان اینکه باستان‌شناسی زیر آب از برنامه‌های این پژوهشکده است اضافه کرد: امیدواریم به دنبال برگزاری همایش‌های بین‌المللی، بتوانیم کارگاه تخصصی مطالعات و باستان‌شناسی سیراف را از طریق باستان‌شناسان زیر آب راه‌اندازی کنیم که نتایج بسیار خوبی کسب کنیم.

وی با بیان اینکه بوشهر نگین خلیج فارس است گفت: باید این استان و به ویژه بندر باستانی سیراف به خوبی معرفی شوند.

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی ایران با بیان اینکه در میراث فرهنگی مرکز مطالعات خلیج فارس را راه‌اندازی کرده‌ایم اظهار داشت: امیدوار هستیم با دعوت از دانشمندان و باستان‌شناسان مجرب داخلی و خارجی بتوانیم مطالعات خود در حوزه خلیج فارس را گسترش دهیم.

چوبک گفت: باستان‌شناسان خارجی که در حاشیه جنوبی خلیج فارس کار می‌کنند، آثاری که پیدا می‌کنند متعلق به ایران و مربوط به دوره‌های هخامنشی و پارت‌هاست و این نشانه حقانیت ایران در خلیج فارس است.

وی از برگزاری همایش بین‌المللی باستان‌شناسی خلیج فارس خبر داد و افزود: برگزاری این همایش برای آذرماه سال آینده، برنامه‌ریزی شده که امیدواریم با تشکیل دبیرخانه همایش و تشکیل کمیته‌ها، شاهد برپایی بسیار خوب این همایش بین‌المللی باشیم.

کد N756839

وبگردی