آفتاب
معاون سیاسی وزیر کشور:

سیاست دولت، نشاط سیاسی جامعه است

سیاست دولت، نشاط سیاسی جامعه است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: باید احزاب را کمک ‎کنیم که وارد برنامه‎های سیاسی شوند و نشاط سیاسی را در جامعه ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، محمدحسین مقیمی در پانزدهمین جلسه شورای اداری لرستان با اشاره به انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار کرد: این انتخابات در هفتم اسفندماه سال آینده برگزار خواهد شد و از هم اکنون جامعه به سمت انتخابات پیش می‎رود. به عنوان وزارت کشور، تکلیف ما کمک و باز کردن مسیر انتخابات برای کسانی است که توانایی شرکت در انتخابات را در خودشان می‎بینند. همچنین باید همه تلاش‎مان را به کار بگیریم تا مردم راحت‎تر رأی خود را به صندوق‎ها بیاندازند.

مقیمی تأکید کرد: نباید اجازه دهیم از امکانات دولتی که متعلق به همه مردم هستند، له یا علیه نامزدهای انتخاباتی استفاده شود. اگر این کار را خوب اجرا کنیم مردم بیشتر در انتخابات شرکت خواهند کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: باید تلاش کنیم گروه‎های سیاسی شناسنامه‎دار فعالیت‎های سیاسی خوبی داشته و باید احزاب را کمک ‎کنیم که وارد برنامه‎های سیاسی شوند و نشاط سیاسی را در جامعه ایجاد کنیم. جامعه را باید به این سمت سوق دهیم و سیاست دولت این است که جامعه نشاط سیاسی داشته باشد و وظیفه ماست که در چارچوب قانون به گروه‎ها کمک و اگر حزب یا گروهی قصد کار غیرقانونی داشت با آن برخورد کنیم.

وی افزود: دولت تدبیر و امید پس از شروع به‎کار برنامه‎اش را روی قول و قرارهایی گذاشت که دکتر روحانی در زمان تبلیغات ریاست جمهوری به مردم داده بود و با توجه به آن دولت یازدهم را تشکیل داد.

وی یادآور شد: شروع به کار این دولت در شرایط خاصی انجام شد، از نظر اقتصادی با مشکلات جدی روبه‎رو بود و در ارتباط با مسایل بین‎المللی شرایط ویژه‎ای داشت که باید این‎ها سامان پیدا می‎کرد.

مقیمی با بیان این‌که «در بحث سیاست‎ خارجی با رعایت اصل عزت و حکمت دولت کارش را آغاز کرد» افزود: خوشبختانه در این زمینه موفقیت‎های خوبی به دست آوردیم و ارتباط خوبی با دنیا حاصل شد و سیاست خارجی ما تبدیل به یک سیاست فعال شد.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: در مذاکرات هسته‎ای نیز دیپلمات‎های ما با اقتدار در جلسات حضور یافته و با توجه به سیاست‎های کلی نظام، اقتدار ملی و حقوق مردم در مقابل گروه 5+1 از سیاست‎های نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند. باید قدردان زحمات دیپلمات‎ها به خاطر پشتیبانی‎های مردم و تأییدات مقام معظم رهبری باشیم که اقدامات خوبی به اجرا گذاشتند.

وی با اشاره به این‌که «در بحث سیاست داخلی دولت با توجه به اعتدال کار خودش را شروع کرد» یادآور شد: تورم 43 درصدی با تلاش‎های انجام شده امروز به 15 تا 16 درصد رسیده که موفقیت بسیار بزرگی است. رشد اقتصادی نیز که باید 8 درصد باشد و در آغاز فعالیت دولت یازدهم منفی 5.6 درصد بود، خوشبختانه الان شرایط خوبی دارد. دولت در این شرایط شروع کرد و از طرفی متعهد به اجرای سند چشم‎انداز 1404 نیز بود.

معاون سیاسی وزیر کشور با تأکید بر این‌که «مهمترین مشکل ما رشد اقتصادی منفی 5.6 درصد بود» اضافه کرد: در این شرایط به مدیران و استانداران فعال مثل آقای بازوند که در لرستان زحمات زیادی کشیده ‎است، نیاز داریم و در سایر استان‎های کشور باید همین شرایطی که در لرستان وجود دارد، نیز حکم‎فرما باشد.

انتهای پیام

کد N756815

وبگردی