آفتاب

تشکر آرام کشیشیان از مواضع ایران در برابر تکفیری‌ها

تشکر آرام کشیشیان از مواضع ایران در برابر تکفیری‌ها

آرام کشیشیان «رهبر ارامنه حوزه سیلیسی» از مواضع مسئولانه ایران در مقابل رفتارهای زشت تکفیری‌ها تشکر کرد.

آرام کشیشیان «رهبر ارامنه حوزه سیلیسی» از مواضع مسئولانه ایران در مقابل رفتارهای زشت تکفیری‌ها تشکر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آرام کشیشیان اول، «رهبر ارامنه حوزه سیلیسی» در اختتامیه ششمین دور گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارمنی در لبنان گفت: ما باید با صلابت اعلام کنیم که صلح و عدالت روابط تنگاتنگی با هم دارند و بدون عدالت، صلح وجود ندارد. بنابراین، آموزه‌های دینی، ما را به استمرار و استقامت در مواضع دعوت می‌کنند.

وی با اشاره به نقش مهم عقلانیت و عقل‌گرایی، گفت: در تمامی ادیان رابطه عقل‌گرایی و اعتقاد، رابطه مستقیمی هست. اما امروز نقش دین، نقش غالبی شده است.

رهبر ارامنه حوزه سیلیسی با اشاره به دور شدن از دین، گفت: امروز، درک غلط از دین، به مشکل پیروان ادیان تبدیل شده است. باید در تمام اجلاس‌هایی که در سطح جهان شرکت می‌کنیم به نقش دین اشاره کنیم و در مقابل ادیان باید به کمک هم، احترام و درک متقابل را ترویج کنند.

وی خاطرنشان کرد: آزادی نعمت الهی است و از این آزادی باید مسئولانه استفاده کنیم.

رهبر ارامنه حوزه سیلیسی گفت: در حال حاضر، همه ما روی اتفاقاتی که در منطقه به خصوص در کشورهای سوریه و عراق افتاده است، حساس و نگرانیم و همه باید این رفتارهای زشت تکفیری‌ها را محکوم کنیم.

وی ادامه داد: خوشحالیم که مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص خشونت و افراط‌گرایی همواره روشن بوده و هست.

آرام کشیشیان اول گفت: ما ارامنه جهان از جمهوری اسلامی ایران برای مدارا وهمزیستی مسئولانه با ارامنه در طول تاریخ تشکر می‌کنیم.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما باید همگی و یکصدا از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

انتهای پیام

کد N756806

وبگردی