آفتاب
معاون پژوهشی شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو اعلام کرد

آموزش‌ 138 هزار دانش‌آموز در حوزه فناوری نانو

آموزش‌ 138 هزار دانش‌آموز در حوزه فناوری نانو

معاون پژوهشی شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو کشور هدف از راه‌اندازی آزمایشگاه‌های نانوتکنولوژی در آموزش و پرورش را تلاش در راستای آشنایی دانش آموزان با فناوری نانو عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، ساعدی در مراسم افتتاح اولین آزمایشگاه نانو تکنولوژی دانش‌‎آموزی کرمانشاه، تعداد آزمایشگاه‌های فناوری نانو درسطح آموزش و پرورش در کشور را 33 آزمایشگاه عنوان کرد.

به گفته معاون پژوهشی شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو کشور، تاکنون 138 هزار دانش‌آموز آموزش‌های لازم در حوزه فناوری نانو را فراگرفته‌اند.

ساعدی در ادامه هدف از راه‌اندازی آزمایشگاه‌های نانوتکنولوژی در آموزش و پرورش را تلاش در راستای آشنایی دانش آموزان با فناوری نانو، ایجاد انگیزه برای تحصیل و کار در حوزه نانو و در نهایت زمینه سازی در راستای پرورش افراد متخصص این علم در آینده عنوان کرد.

به گفته ساعدی استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در سطح آموزش و پرورش در راستای شکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزان در راستای توسعه علمی کشور در حوزه نانو در آینده ای نزدیک از جمله اهداف راه اندازی این آزمایشگاه‌ها است.

وی گفت: تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان در کنار آزمایشگاه‌های فناوری نانو با حضور در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی با تجهیزات روز آشنا ‌شوند.

معاون پژوهشی شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو در ادامه با اشاره به همکاری خوب آموزش و پرورش و ستاد توسعه فناوری نانو در راستای توسعه فناوری نانو ، گفت: ستاد توسعه فناوری نانو در راستای حمایت تشویقی از برگزاری سمینارهای فناور نانو مبلغ 10 میلیون تومان را برای هر استان در نظر گرفته که استان کرمانشاه امسال توانسته تنها 400 هزار تومان از این اعتبار را جذب کند.

ساعدی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون دستاوردهای بخش نانو تکنولوژی دانش‌آموزان در 28 استان کشور در قالب نمایشگاه به‌نمایش گذاشته شده است، گفت: روزانه هزار نفر از دانش‌آموزان از این نمایشگاه‌ها دیدن و با مبانی اولیه نانوتکنولوِژِی آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نور در استان مازندران در سال تحصیلی جاری میزبان جشنواره فناوری نانو خواهد بود، شرکت در این جشنواره را فرصتی برای معرفی استعدادهای درخشان در زمینه فناوری نانو عنوان و از همه دانش آموزان برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

به گفته معاون پژوهشی شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو کشور، 70 درصد هزینه تجهیزات آزمایشگاه‌های نانوتکنولوژی مدارس توسط ستاد توسعه فناوری نانو و معاونت علمی ریاست جمهوری پرداخت می‌شود.

ساعدی افزود: نخستین آزمایشگاه فناور نانو در کرمانشاه با اعتباری بالغ بر 586 میلیون ریال تجهیز و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

کد N756695

وبگردی