آفتاب

نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با جان کری

نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با جان کری

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با حضور جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در عربستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط، پیش‌بینی می‌شود که وزراء حاضر در این نشست نتایج مذاکرات جان کری، وزیر خارجه آمریکا با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران درخصوص پرونده هسته‌ای ایران و همچنین مساله بحران کنونی یمن را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات کشورش با ایران بر دستیابی به توافق درخصوص برنامه‌های هسته‌ای آن متمرکز است و این توافق شامل برقراری آشتی و صلح میان دو کشور که حدود 35 سال است روابط دیپلماتیک ندارند، نمی‌شود.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد که میان مساله توافق با برنامه‌های هسته‌ای ایران و آشتی با این کشور و دیگر مسائل ارتباطی هیچ وجود ندارد.

پیشتر وزیر خارجه آمریکا در پایان مذاکرات سه روزه خود با محمدجواد ظریف درخصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران که در سوئیس برگزار شد، اعلام کرد که توافق نهایی پیرامون برنامه‌های هسته‌ای ایران باید مثبت باشد و موافقت جامعه بین‌الملل را نیز به دنبال داشته باشد.

وی اعلام کرده بود که مذاکرات میان طرفین به سمت خوبی پیش می‌رود اما شکاف‌ها در این مسیر هنوز زیاد است.

از سوی دیگر ظریف نیز اعلام کرد که ایران به مرحله دستیابی به توافق هسته‌ای با کشورهای بزرگ نزدیک است اما هنوز در این مسیر اختلافاتی وجود دارد که باید هرچه سریعتر حل شود.

انتهای پیام

کد N756655

وبگردی