آفتاب

بیست و هفتمین نشست شورای مرکزی ساف

بیست و هفتمین نشست شورای مرکزی ساف

روز اول بیست و هفتمین نشست سالانه شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در رام‌الله برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نشست دو روزه شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در مقر تشکیلات خودگردان در رام‌الله آغاز شده و هدف از برگزاری آن بررسی بحران سیاسی است که تشکیلات خودگردان فلسطین با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

قرار است که شورای مرکزی ساف ظرف دو روز نشست خود به بررسی مسائل مختلفی از جمله پیگیری تحرکات سیاسی آتی فلسطینی‌ها و تحولات کنونی و راه‌های مقابله با سیاست‌های رژیم صهیونیستی به ویژه شهرک‌سازی‌ها و یهودی‌سازی دنباله‌دار شهر قدس، بپردازد.

شورای مرکزی متشکل از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش و رئیس شورای ملی و روسای فراکسیون‌های پارلمانی و روسای سندیکا‌ها و مسوولان دستگاه‌های امنیتی فلسطین است.

این شورا که تشکیلات خودگردان را در سال 1994 تشکیل داد، عالی‌ترین هیات قانون‌گذاری در صورت عدم حضور شورای ملی به شمار می‌آید.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در افتتاحیه این نشست از کشورهای جهان خواست تا در به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوئد الگو بگیرند و از اقدام کشورهای اروپایی در هشدار نسبت به خطر شهرک‌سازی‌ها اظهار خرسندی کرد.

عباس با بیان اینکه به رسمیت شناختن فلسطین به معنای فرار از مذاکرات با رژیم صهیونیستی نیست، افزود: ما همانگونه که باتشکیل «کشور یهود» مخالف هستیم، کشور موقت را نیز رد می‌کنیم.

وی از سرگیری مذاکرات متوقف شده با رژیم صهیونیست را در گرو توقف شهرک‌سازی‌ها و آزادی اسیران خواند و گفت: باید اسرائیل شهرک‌سازی‌ها را متوقف و اسیران را آزاد کند تا ما مذاکره کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت خود را با خشونت در مقابله با رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت که مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز را ترجیح می‌دهد.

وی درخصوص بلوکه شدن اموال حاصله از مالیات‌های فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی گفت: پس از اینکه فلسطین به دادگاه‌های بین‌المللی مراجعه کرد اسرائیل دست به این اقدام زد، ما نمی‌دانیم با یک دولت رودررو هستیم یا با یک قلدر و گردن کلفت؟

محمود عباس درخصوص بازسازی خرابی‌هایی که در پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به جای مانده است، عنوان داشت: بازسازی غزه در گرو این است که دولت توافقی بتواند به ماموریت‌های خود عمل کند و اداره گذرگاه‌ها را بر عهده بگیرد.

در همین حال، عباس آمادگی خود را برای موافقت با خواسته‌های حماس مبنی بر تعیین زمان انتخابات سراسری اعلام و تاکید کرد که این اقدام در صورتی انجام می‌گیرد که حماس به صورت مکتوب خواسته خود را اعلام کند.

پیشتر موسی ابومرزوق از رهبران برجسته جنبش حماس از عباس خواسته بود تا دستور ریاستی جهت تعیین زمان انتخابات صادر کند.

انتهای پیام

کد N756635

وبگردی