آفتاب
حجت الاسلام علیزاده:

برنامه محوری اصل مهم اوقاف است/ تعیین و تکلیف ۷۴ پرونده اوقافی

برنامه محوری اصل مهم اوقاف است/ تعیین و تکلیف ۷۴ پرونده اوقافی

ساری- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهمیت برنامه در هر سازمانی گفت: در راستای تحقق اهداف هر سازمانی، برنامه محور بودن اصل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده ظهر پنجشنبه در شورای برنامه ریزی اوقاف افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه محور است و طبق برنامه فعالیت ها را هدفمند می نماید.

حجت الاسلام علیزاده بیان داشت: در پایان هر سال برنامه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در کارگروه های مختلف و شورای برنامه ریزی مورد تجریه و تحلیل قرار می گیرد و  در حضور معاونت های سازمان اوقاف تصویب وتدوین نهایی می شود.

علیزاده ادامه داد: تدوین برنامه اداره کل اوقاف مازندران  بر اساس عواید موقوفات و بقاع متبرکه، تحقق عواید و رشد سالانه و رشد چند سال گذشته صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برنامه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در حوزه های معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه، اوقافی و حقوقی، فرهنگی و اجتماعی، توسعه مدیریت و پشتیبانی، اداره تحقیق، حراست، بازرسی، روابط عمومی، فناوری و مالی غیر عمومی تدوین و بعد از تصویب نهایی در سازمان مرکزی به شادارات تابعه در شهرستانها  برای اجرایی شدن ابلاغ می شود.

علیزاده در پایان گفت: اوقاف مازندران در اجرای کامل برنامه های ابلاغی نیاز به همت و تلاش جهادی همه مدیران، کارکنان و اصحاب وقف و بقاع متبرکه و دستگاهها و نهادهای دولتی و خصوصی و همیاری همه مردم عزیز استان دارد تا بتواند اهداف سازمان اوقاف که همان اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی است را تحقق بخشد.

۲۰۰ رقبه جدید فاقد رابطه استجاری در بابل منعقد شد

جعفر صفری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابل نیز از انعقاد ۲۰۰ رقبه جدید فاقد رابطه استجاری در بابل خبر داد و با اشاره به بازرسی منظم اداره کل اوقاف از برنامه و عملکرد این اداره گفت: ابتدای سال تا کنون در راستای احیای موقوفات ۲۰۰ رقبه موقوفات  برای اولین بار با مستاجرین قرارداد اجاره منعقد شد.

وی افزود:بر روی ۱۵ رقبه  مستعد شهرستان بابل با مساحتی بیش از ۲۰ هزار متر مربع سرمایه گذاری صورت گرفت و نقشه gis برای دو هزار و ۷۰۷ رقبه  تهیه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل بیان داشت: ۳۰۱۷ متر مربع  در حوزه بقاع متبرکه و ۳۵۰۰ متر مربع در رقبات منفعتی عرصه و اعیان وقف پروژه فنی اجرا شد.

صفری افزود: از ابتدای سال تا کنون ۶۵ سند مالکیت برای موقوفات و بقاع متبرکه اخذ و ۲۹۸ نقشه  utm  برای موقوفات و بقاع متبرکه تهیه شد و ۷۴ پرونده وقفی در محاکم قضایی تعیین تکلیف شد و ۶۵ پرونده به نفع موقوفات رای صادر شد.

وی در پایان گفت: همکاران این اداره  با تلاش جهادی سعی داریم بتوانیم تا پایان سال تمامی برنامه ها را محقق کنیم.

کد N756593

وبگردی