آفتاب
ولایتی در دیدار با رییس هیئت یمنی در تهران مطرح کرد:

تلاش ایران به عنوان کشوری مستقل ومقتدر در جهت حفظ صلح وثبات منطقه

تلاش ایران به عنوان کشوری مستقل ومقتدر در جهت حفظ صلح وثبات منطقه

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل روز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه با رئیس هیئت یمنی که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل روز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه با رئیس هیئت یمنی که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس هیئت یمنی ضمن ابراز خرسندی از ملاقات انجام شده، گزارشی از اخرین تحولات یمن ارائه و بر دوستی دیرینه دو کشور تاکید کرد و با اشاره  بر حمایت بی دریغ و همه جانبه مردم یمن از انقلاب این کشور گفت : اهداف انصار الله ایجاد ثبات، امنیت و توسعه اقتصادی و رفاه برای مردم این کشور بوده و همکاری های منطقه ای جهت تامین امنیت و ثبات در این منطقه انکارناپذیر می باشد.

وی با تجلیل از ارمان های انقلاب اسلامی ایران و پایداری در برابر تمام توطئه های دشمنان تاکید کرد: بدون شک انقلاب  مردم یمن علیرغم همه توطئه ها، تمامی مشکلات و موانع را پشت سر خواهد گذاشت و با اتکای به خداوند اهداف خیزش مردم یمن را محقق خواهد ساخت.

در ادامه این دیدار دکتر ولایتی ضمن تاکید بر اشتراکات تاریخی و تمدنی دو ملت ایران و یمن و مشابهت های موجود میان انقلاب مردم یمن با انقلاب مردم ایران بر علیه ظلم و استبداد اظهار امیدواری کرد که مردم یمن بتوانند در مسیری که گام برداشته اند به خواسته ها و آرمان های خود در تحقق کشوری آزاد،  مستقل و پیشرفته  دست یابند.

مشاور مقام معظم رهبری با تاکید بر حمایت بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از خواست مردم یمن تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل و مقتدر با تمام توان در جهت صلح، ثبات و امنیت منطقه کوشش می کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نطام با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران به گسترش همکاریهای دو جانبه افزود : هرگونه دخالت خارجی در مسایل داخلی یمن توسط هر کشوری به افزایش نا امنی، تنش و افزایش بی ثباتی در یمن و منطقه خواهد انجامید و امیدواریم کشورهای منطقه و جامعه جهانی در این مقطع حساس با درایت و تعهد به حقوق مردم یمن و صلح و ثبات جهانی، از ایجاد هرگونه حساسیت و اقدامات غیر مسئولانه و ناقض حاکمیت کشور یمن اجتناب کنند.

کد N756446

وبگردی