آفتاب
آیت الله موحدی کرمانی در همایش سراسری جبهه پیروان:

تبیین شاخص های اصولگرایی/ برای حفظ وحدت کوتاه بیایید

تبیین شاخص های اصولگرایی/ برای حفظ وحدت کوتاه بیایید

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه ممکن است در مجموعه اصولگرایان اختلاف نظر باشد اما مراقب باشید این اختلافات به تخاصم نکشد، گفت: حتی اگر به شخصی اعتقاد ندارید برای حفظ وحدت کوتاه بیایید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در همایش سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری که صبح امروز پنجشنبه در موسسه شهدای موتلفه برگزار شد با بیان اینکه باید به این دست از جلسات بها داد، گفت: در این جلسات نخبگان کشور جمع می شوند و مذاکره می کنند و تصمیم می گیرند و تمامی این افراد در سعادت مردم و اعتلای کشور نقش محوری دارند.

وی با اشاره به فرمایش امام (ره) مبنی بر اینکه حفظ پیروزی از اصل آن مشکل تر است، گفت: این امر مشکل بر دوش همه ما سنگینی می کند. یعنی باید برای تحقق این مهم فداکاری ها را دوچندان کرد.

موحدی کرمانی با بیان اینکه این بار، هم بر دوش مسئولان، هم نخبگان و هم مردم قرار دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان باید به چند مسئله در این زمینه اهمیت دهند که یکی از آنها ارتباط دادن جامعه به خدا و فرهنگ دینی است.

وی ادامه داد: مسئولان باید به فرهنگ دینی توجه داشته باشند، چرا که دشمن در خصوص فرهنگ برای مقابله با ما در حال فعالیت است. فرهنگ چیزی نیست که مسئولی بگوید وظیفه نداریم مردم را به زور به بهشت ببریم. در صورتی که من باید بگویم شما به عنوان مسئول وظیفه دارید که راههای رفتن مردم به جهنم را مسدود کنید.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، توجه به اقتصاد و معیشت مردم را از دیگر مسئولیت های مسئولان برشمرد و تاکید کرد: مسئولان باید به توصیه های رهبری توجه کنند و چشم به خارج و دشمن ندوزند.

وی با اشاره به وظیفه مردم در خصوص حفظ اصل انقلاب گفت: وظیفه مردم این است که از رهبری اطاعت کنند و وفادار باشند و حضورشان را در صحنه های انقلاب نشان دهند وهمواره سعی کنند در انتخابات بصیرت کافی داشته باشند چرا که این مردم هستند که مسئولان را انتخاب می کنند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به حدیثی از امیر المومنین (ع) خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که جامعه باید به آن توجه داشته باشد این است که همه به خطر توجه کنند و این پیش بینی را داشته باشند که قبل از هجمه باید خطر را بشناسند. اگر گروهی به فکر دفاع و هجمه نباشد، حتما ذلیل خواهد شد زیرا به خطر توجه نداشته است.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز به ۴ مسئله به عنوان زنگ خطر فروپاشی یک نظام اشاره کرد و گفت: در نظامی که اصول فراموش شود، به فروع توجه گردد، نالایق ها زمام امور را در دست بگیرند، لایق ها کنار زده شوند، آن نظام به سمت فروپاشی خواهد رفت.

وی با بیان اینکه در انتخابات ها باید اصلح ها و نه تنها صالح ها متصدی شوند، تاکید کرد: اگر این اتفاق نیفتاد برای ما زنگ خطر است، بنابراین نخبگان وظیفه دارند که مردم را در سراسر کشور بیدار کنند.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: وای بر آنان که بخواهند بر اساس هواهای شخصی در انتخابات کاندیدا شوند و وای بر مردمی که بخواهند به این افراد رای بدهند و این افراد متصدی امور شوند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه وقتی یک گروهی را به عنوان اصولگرا شناختیم دیگر باید بین همه اعضای این گروه گرمی و صمیمیت برقرار باشد، خاطرنشان کرد: ما حتی وظیفه داریم آنهایی را که در اصول با ما مشترک نیستند جذبشان کنیم و بنا بر گفته رهبر معظم انقلاب جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم.

وی با تبیین شاخص های اصولگرایی تصریح کرد: از نگاه ما آنهایی که نظام اسلامی، قانون اساسی، توصیه های امام (ره) و ولایت فقیه را قبول دارند، اصولگرا هستند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به شاخص های افرادی که در دایره اصولگرایی هستند، گفت: دفاع از ارزش ها، پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی، التزام به ولایت فقیه، فصل الخطاب دانستن رهبر انقلاب، احترام به روحانیت و مراجع از جمله شاخص هایی است که باید یک فرد اصولگرا داشته باشد.

وی ادامه داد: ما تجمل گراها را اصولگرا نمی دانیم و باید همواره به فکر مستضعفین باشیم. اعتقاد به آزادی های مشروع، تحکیم مردمسالاری دینی، مبارزه با فساد، کمک به پیشرفت کشور، پرهیز از سیاه نمایی، اداره امور کشور بر اساس موازین اسلامی، تلاش برای هماهنگی قوا، دشمن شناسی، موضع گیری در مقابل دشمنان داخلی، خارجی و فتنه، استقلال طلبی، تلاش برای وحدت و یکپارچگی در داخل و تلاش برای وحدت امت اسلامی از دیگر شاخصه هایی است که افراد اصولگرا باید از آن برخوردار باشند.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: اگر کسی این شاخصه ها را داشته باشد برادر صمیمی ماست و ما نباید به اختلاف و تخاصم با این افراد بپردازیم.

وی با تقدیر از جبهه پیروان خط امام و رهبری که مشی خود را تبعیت از جامعتین قرار داده است، گفت: آنهایی که با روحانیت بی وفا بودند مانند منافقین بدبخت شدند و نهایتا از اسلام دوری جستند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه جامعتین خود را بی نیاز از مشورت نمی داند، تصریح کرد: ما می خواهیم نظرخواهی کنیم و اختلاف نظرها را از بین ببریم. اگر اختلافی باقی ماند ما وظیفه خود را انجام دادیم. ما معتقدیم از مشورت بی نیاز نیستیم.

آیت الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه ما به آیت الله مصباح یزدی ارادت داریم، خاطرنشان کرد: اما من به شما می گویم که به عنوان جبهه پیروان خط امام و رهبری همان مشی خود مبنی بر تبعیت از جامعتین را ادامه دهید.

وی تصریح کرد: من نمی دانم آیا آیت الله مصباح یزدی، رهبری جبهه پایداری را قبول کرده باشند یا خیر که البته در این امر تردید وجود دارد، اما به شما می گویم که از تبعیت از جامعتین دست برندارید.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به وجود برخی اختلافات در اعضای جبهه پیروان، گفت: ممکن است در میان اصولگرایان اختلاف نظر وجود داشته باشد، اما این اختلافات نباید به تخاصم بکشد، زیرا خطرش بیشتر است. من به شما توصیه می کنم که به حل اختلافات خود برسید و کوتاه بیایید و نگویید وظیفه ماست که در برخی امور سرسختی نشان دهیم.

وی به اصولگرایان توصیه کرد: اگر یک فرد را شایسته حضور در لیست انتخاباتی خود نمی دانید و به آن افراد اعتقاد ندارید، برای حفظ وحدت کوتاه بیایید.

کد N756422

وبگردی