آفتاب
باهنر در همایش سراسری جبهه پیروان:

عدم نگرانی از حضور اصلاح طلبان/ تابع بلاشرط جامعتین هستیم

عدم نگرانی از حضور اصلاح طلبان/ تابع بلاشرط جامعتین هستیم

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ما به تبعیت از جامعتین متعهد هستیم، گفت: از جریانی که تابع مجموعه جامعتین نباشد انحراف بیرون می آید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در همایش سراسری این جبهه که صبح امروز پنجشنبه در موسسه شهدای موتلفه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهدوی کنی، مرحوم عسگراولادی و مرحوم پرورش اظهار کرد: مدتی بود که برگزاری این جلسه به تاخیر افتاد و ما در یک سال گذشته با چنین ترکیبی چنین جلسه ای را نداشتیم.

وی افزود: پس از رحلت مرحوم عسگراولادی همه به دنبال این بودند که کسی را برای مدیریت جبهه پیروان انتخاب کنند و قرار شد به طور مشترک همگی توان خود را مصروف کنیم تا فقدان مرحوم عسگراولادی پر شود.

باهنر ادامه داد: من برای قبول دبیرکلی جبهه شرط گذاشتم که اگر همت همه تشکل های عضو نباشد نمی توانیم کمبود مرحوم عسگراولادی را جبران کنیم.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به مسئله انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تصریح کرد: ما به عنوان جبهه پیروان همواره سیاستمان این بوده که فعالیت ها و حرکتمان زیر سایه جامعتین باشد و تلاش کردیم بر این مشی مستقر باشیم و به چپ و راست منحرف نشویم.

وی با بیان اینکه باید از رفتار برخی افراد و عدم همراهی های آنان بگذریم، گفت: مجموعه جبهه پیروان مستندات و استدلالات زیادی را برای تبعیت از جامعتین دارد و ما همواره بر این مشی پایداری داشتیم. ما از این مشی همواره سود بردیم و متعهد هستیم این استراتژی را در ادامه فعالیت های سیاسی خود ادامه دهیم.

باهنر دو جریان را در مجموعه اصولگرایی در کنار جبهه پیروان ارزیابی کرد و گفت: یک جریان می گوید جامعتین برای ما قابل احترام است اما ما دلیلی بر تبعیت از آن نمی بینیم. ما به آنها گفتیم این مشی، مشی درستی نیست، چرا که از آن انحراف بیرون می آید و نباید باعث دلخوری جامعتین شویم.

وی افزود: یک مجموعه ای هستند که علاوه بر جامعتین می گویند افراد دیگری هم باید به عنوان ضلع سوم حضور داشته باشند اما ما اعلام می کنیم با جامعتین همراهی داریم و در این زمینه شرطی هم قرار نمی دهیم. حال برخی می خواهند با آیت الله مصباح یزدی ارتباط داشته باشند یا نداشته باشند اما تبعیت ما از جامعتین بلاشرط است.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ما در انتخابات ۹۴ یک فرصت و یک تهدید داریم، خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته از جمله انتخابات مجلس هشتم و نهم اصلاح طلبان کم رمق بودند و حضور پررنگی نداشتند ولی در دوره آینده آنها به طور جدی حضور پیدا می کنند و ما هم از این موضوع استقبال می کنیم و هیچ نگرانی نداریم.

باهنر تاکید کرد: اما نظام یک شرایطی برای فعالیت سیاسی دارد که آن قبول قانون اساسی و داور است که نظام برای همه ما تعیین کرده است.

وی با اشاره به دو تفکر در زمینه وحدت جریان اصولگرایی اظهار کرد: یک گروه می گویند ما با تندروهای اصولگرا تفاهم نمی کنیم و یک جریان هم می گوید چاره ای جز تفاهم نداریم، چرا که دلیل آن وجود اصلاح طلبان است.

دبیر کل جبهه پیروان با اشاره به فرصت و تهدید انتخابات آینده تصریح کرد: حضور جدی اصلاح طلبان در دوره آینده برای ما یک تهدید است اما وحدت و ائتلاف اصولگرایان برای ما یک فرصت محسوب می شود.

باهنر با بیان اینکه منظور ما از وحدت، وحدت فلسفی نیست، تاکید کرد: ما می خواهیم به ائتلاف برسیم و چشم انداز ما ائتلاف صد درصدی است اما در این راستا امکان دارد به ائتلاف حداکثری دست پیدا نکنیم.

وی ادامه داد: کسی فکر نکند پایداری ها در امر وحدت به دست بوسی ما می آیند و همچنین ما نیز در این زمینه به دست بوسی آنها می رویم و آنچه مهم است این است که ائتلاف نیاز به تنزل دارد.

باهنر در پایان خاطرنشان کرد: ما در جریان فعالیت سیاسی باید از حداکثر ظرفیت های خودمان استفاده کنیم، چرا که امروز اصلاح طلبان می خواهند بگویند اصولگراها از هم جدا و دچار چند دستگی شده اند.

 

کد N756367

وبگردی