آفتاب

معاون وزیر کشور از مجتمع کشت و صنعت لرستان بازدید کرد

معاون وزیر کشور از مجتمع کشت و صنعت لرستان بازدید کرد

خرم آباد - محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور از روند احیای مجتمع کشت و صنعت لرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور صبح پنج شنبه در محل مجتمع بزرگ کشت و صنعت لرستان حضور یافت و در جریان روند احیای این صنعت پس از سالها تعطیلی قرار خواهد گرفت.

حضور در محل ساختمان اداری مجتمع کشت و صنعت، مسجد در دست ساخت در این پروژه، سالن های پرورش دام سبک و سنگین و همچنین سیلوهای ذخیره غلات و علوفه از جمله بخشهای این بازدید کوتاه بود.

در این بازدید استاندار لرستان، معاونان استاندار و برخی مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط معاون سیاسی وزیر کشور را همراهی کردند.

مجتمع کشت و صنعت لرستان با مساحتی بالغ بر ۱۳۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری جاده خرم‌آباد - اندیمشک احداث شده است و با زیرساختها و امکاناتی که در اختیار دارد در صورت احیا می تواند بخشی از بار فعالیتهای صنعتی در بخش کشاورزی استان را به دوش بکشد.

این واحد دارای امکاناتی چون بیش از دو هزار متر مربع کارخانه خوراک دام، چهار دستگاه پمپ برای انتقال آب، پنج ساختمان مسکونی مدیریتی، ۵۰ دستگاه ساختمان مسکونی کارگری، کارگاه تأسیسات قدیم و جدید کارگاه ماشین‌آلات، ۵۰ دستگاه آغل قدیمی، ۱۵۰ دستگاه آغل جدید، ۲۲ دستگاه سیلوی استوانه‌ای و انبارهای متعدد است.

این مجتمع بزرگ دارای مجوزهای و پروانه های کار مختلفی در حوزه پرواربندی گاوی، بهره‌برداری ماهی سرد آبی قزل‌آلا، مرغ تخم‌گذار، باغات مختلف انگور، سیب، زیتون و. و...است، که پس از سالها تعطیلی در مسیر احیا قرار گرفته و فاز نخست آن به زودی افتتاح می شود.

کد N756311

وبگردی