آفتاب
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

فرهنگ مصرف کالاهای داخلی باید تقویت شود

فرهنگ مصرف کالاهای داخلی باید تقویت شود

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هر کالایی که از خارج کشور وارد می‌شود، به معنای از بین رفتن اشتغال برای چندین نفر است.

حجت‌الاسلام محمد رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، گفت: باید فرهنگ مصرف کالاهای داخلی تقویت شود و همه مردم استفاده از این کالاها را مایه افتخار بدانند. البته برای تولید کالای داخلی با کیفیت باید از تولید کنندگان حمایت و راهنمایی‌های لازم به آنان ارائه شود، اما متأسفانه در این خصوص اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که «در صنعت ایران، همت بر بهبود محصولات نیست»، افزود: محصولات داخلی در سال‌های اول کیفیتی مطلوبی از سال‌های بعدی دارند و این فاجعه است و باید تولید کنندگان، کالاهای کیفی تولید کنند و مسوولین نیز مشکلات تولید کنندگان را حل نمایند.

وی فرهنگسازی و تبلیغات در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را گام اول در جهت اجرایی نمودن این سیاست‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: برای این‌که اقدامی نهادینه شود، باید به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شود، اما متاسفانه این مهم انجام نشده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: همانگونه که دولت و مجلس به دنبال اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند، خود مردم نیز این موضوع را باید مطالبه کنند تا کار بیشتری صورت گیرد. مسائل اقتصادی مانند سایر مسائل نیست که بشود ضربتی یک کار را به نتیجه رساند و این‌ها زمینه‌هایی دارد.

وی افزود: مسوولین و رسانه‌ها نقش زیادی در روشنگری و آگاهی دادن به مردم در خصوص اقتصاد مقاومتی و اجرایی نمودن سیاست‌های آن دارند.

انتهای پیام

کد N756221

وبگردی