آفتاب

حضرتی: وجود مخالف برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای لازم است

حضرتی: وجود مخالف برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای لازم است

مدیرمسئول روزنامه اعتماد گفت: تمام ارکان مهم نظام تصمیم‌شان بر مذاکرات هسته‌ای بود. با این حال وجود مخالف هم در این کار ضروری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الیاس حضرتی در میزگرد اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی با تسلیت ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: مردم ایران همیشه پشت خاندان اهل بیت هستند. اهل بیت منحصر به یک عده‌ خاص نیست. در حوزه های مختلف مشکلات زیادی وجود دارد. در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی می توان کمی خوشحال شد. دولت تا حدودی خوب عمل کرده.

وی ادامه داد: در دولت و نهادهای مختلف در سیاست خارجی تصمیم بر آن شد که سیاست درست و منطقی با زیباسازی چهره اسلامی و عادی کردن روابط ایران با کشورهای مختلف و حل مهم‌ترین پرونده سیاسی ایران یعنی پرونده هسته‌ای باشد. عده‌ای هم در این میان مخالفند اشکالی ندارد. وجود مخالف ضروری است.

حضرتی گفت: در حوزه فرهنگ، رسانه فضای مجازی اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد بلاتکلیفی وجود دارد که باعث نابودی هوش و خلاقیت هنرمندان می شود. وجود خط قرمزها خوب است اما ما هنوز پس از 36 سال به یک استراتژی دقیق نرسیده‌ایم. در همه دولت ها این مشکلات وجود دارد و منحصر به دولت آقای روحانی نمی شود. در زمان آقای هاشمی هم اختلاف نظرها سبب استعفای آقای خاتمی از وزارت ارشاد شد.

وی ادامه داد: در حوزه سیاست داخلی این اختلاف نظرها هم وجود دارد. نتیجه‌اش این است که امروز حزب به معنای واقعی نداریم. اگر حزبی چند روزی کار تشکیلاتی انجام دهد سریع پاکش می‌کنیم. احزابی وجود دارند که همه می‌دانیم فقط برای زمان انتخابات هستند.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد تاکید کرد:‌ متاسفانه ما یک روزنامه با تیراژ بالا نداریم،‌ در حالی که در کشورهایی مثل کویت،‌ پاکستان و عربستان که حتی زنانش اجازه رانندگی ندارند روزنامه‌هایی با تیراژ بالا و در سطح بین المللی وجود دارد.

حضرتی در پایان گفت: خط قرمزها را به ما بگویند. باید و نبایدها را مشخص کنند،‌ تکلیف اهالی فرهنگ و مردم را روشن کنند. به ما بگویند که در این چارچوب باید کار کنید و اگر از آن خارج شدید دیگر اجازه کار ندهند،‌ ما آقای رامین را دیده ایم و امروز آقای انتظامی را روی سر مان می گذاریم. ما حداقل ها را می‌فهمیم.

در ادامه این نشست خشایار اعتمادی خواننده موسیقی پاپ گفت: سیاست همیشه بر همه کارها احاطه دارد. هنرمندان نمی خواهند که وارد سیاست شوند،‌ به همین دلیل از کاندیدایی حمایت می‌کنند،‌ رای می دهند، به او اعتماد می‌کنند و انتظار دارند تا تاثیر انتخاب‌شان را در راستای زندگی شان ببینند و اگر نقدی باشد در قالب گفتار بیان می‌کنند. من با این حال از همه احزابی که از دولت آقای روحانی دفاع می‌کنند دفاع می کنم. تدبیر ورزیدیم و اعتدال را انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: تمام دولت‌های قبل شاید نگاه‌های سازنده‌ای داشته باشند اما به علت سوءمدیریت نتوانستند موفق شوند. دولت وامدار یک سری چالش ها که از زمان گذشته به او ارث رسیده،‌ شده است.

اعتمادی همچنین تصریح کرد: واقعیت این است که سیاست مداران هنر را یک زینت می‌بینند،‌ درحالی که اگر درست نگاه کنند با برنامه‌ریزی می تواند به یک صنعت تبدیل شود. سیاست ورزی در عرصه هنر مشکلات جدی دارد. آقای جنتی نیز با مسائل و مشکلاتی مواجه است که از ناسیاست ورزی‌ها ایجاد شده.

وی در پایان تاکید کرد:‌ همبستگی ملی و همگرایی اجتماعی، توجه به اقلیت‌های قومی و مذهبی و احترام به تمامیت ارضی برای همه ما واجب است.

انتهای پیام

کد N756129

وبگردی