آفتاب

تاکید نخست وزیر ایتالیا بر حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین

تاکید نخست وزیر ایتالیا بر حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین

نخست وزیر ایتالیا با اعلام حمایت از تلاش‌های اروپا برای حل و فصل بحران در اوکراین گفت، کشورش کاملا به حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین متعهد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویتر، ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا که امروز(چهارشنبه) به شهر کی‌یف سفر کرده و با پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین دیدار کرد، گفت: ما همگی می خواهیم استقلال و حاکمیت اوکراین مورد احترام قرار گیرد.

رنتزی خاطرنشان کرد:‌ ما علاقه و تعهدی کامل به بازگشت صلح به این بخش از اروپا داریم.

رنتزی که قرار است فردا با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در مسکو دیدار کند گفت که مطمئن است اوکراین به اصلاحات اقتصادی و دیگر اصلاحات ادامه داده و شرکت‌های ایتالیایی آماده هستند تا در خصوصی‌سازی در اوکراین ایفای نقش کنند.

ایتالیا به طور سنتی به مسکو نزدیک بوده و وابستگی زیادی به گاز طبیعی روسیه دارد و برخی از کشورهای اروپا نسبت به تعهد ایتالیا به تلاش‌های غرب برای اعمال فشار بر ولادیمیر پوتین در ارتباط با بحران اوکراین اظهار تردید کرده‌اند.

اما رنتزی که روز سه‌شنبه در یک ویدیو کنفرانس با باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و همین‌طور رهبران آلمان ، فرانسه و انگلیس درباره بحران اوکراین شرکت کرد، در ادامه اظهارات امروز خود گفت: ایتالیا کاملا پشتیبان توافق آتش‌بس اوکراین که 12 فوریه در شهر مینسک به دست آمد، است.

وی تاکید کرد: همه کشورهای اروپا علاقه‌مند به پایان دائمی درگیری‌ها در اوکراین هستند.

وی افزود: ما به همکاری با یکدیگر ادامه خواهیم داد تا توافق مینسک اجرا شود و هرآنچه که بتوانیم انجام می‌دهیم تا ضمن رعایت تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین صلح به این کشور بازگردد.

انتهای پیام

کد N756050

وبگردی