آفتاب
صدیقی:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در دانشگاه‌ها اجرایی شود

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در دانشگاه‌ها اجرایی شود

ایلام-معاون وزیر علوم گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در دانشگاه‌ها اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صدیقی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرستان جدید و قدیم دانشگاه ایلام اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع و کاهش قیمت نفت، مشکلات اعتباری کشور در سال آینده جدی کرده است، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در دانشگاه‌ها اجرایی شود.

وی بیان داشت: از دیگر برنامه ها و رویکردهای وزارت علوم در دوره جدید ایجاد فضای دانشجویی بانشاط، اخلاقی و فرهنگی و توسعه کرسی های آزاد اندیشی و ...است.

صدیقی ارتقای کیفیت را هدف دوم این وزارتخانه عنوان کرد و بر رسالت های اجتماعی دانشگاه و دانشجویان تاکید کرد.

وی پاسخگویی دانشگاه ها را از دیگر اهداف وزارت علوم دانست و افزود: مبنای ما برای هر نوع تصمیم گیری قانون خواهد بود و نظرات اشخاص در این زمینه مبنی نیست.

این مسئول عنوان کرد: از مهمترین مشکلاتی که حل آنها نیازمند توجه جدی جامعه دانشگاهی کشور بوده، بحث مشکلات زیست محیطی و کمبود آب و منابع است که سرمایه عظیم دانشگاه باید ابتدا در خدمت حل مشکلات منطقه‌ای قرار گیرد.

صدیقی تصریح کرد: حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو، عضو هیئت علمی و کارکنان دانشگاه ها، لشکر آموزش عالی کشور هستند.

سرپرست جدید دانشگاه ایلام نیز گفت:  ارتقا علمی همه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و توسعه آموزش عالی در استان یکی از برنامه ها در دوره جدید خواهد بود.

محمد علی اکبری بیان داشت: ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگ سازی دانشگاه ایلام مشاور و همراه علمی نهادهای اجتماعی و اداری استان است.

در این آیین دکتر محمد علی اکبری به عنوان سرپرست دانشگاه ایلام معرفی و از خدمات دکتر رضا صحرایی نیز تقدیر شد.

کد N755984

وبگردی