آفتاب
هاشمی رفسنجانی در دیدار مسئولان کاشان:

تدین مردم کاشان زبانزد است

تدین مردم کاشان زبانزد است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سوابق فرهنگی و تمدنی آن منطقه و وجود شخصیت‌های مؤثر در تاریخ ایران و اسلام گفت: مردم کاشان به گذشته خود وفا دارند و تدین آنها در سراسر کشور زبانزد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار فرماندار، جمعی از اعضای شورای شهرو مسؤولان شهرستان کاشان، با اشاره به سوابق فرهنگی و تمدنی آن منطقه و وجود شخصیت‌های مؤثر در تاریخ ایران و اسلام گفت: مردم کاشان به گذشته خود وفا دارند و تدین آنها در سراسر کشور زبانزد است.

هاشمی رفسنجانی با بیان قدمت و سابقه دینی و تاریخی شهر کاشان گفت: مردم این منطقه جزو اولین مردمانی بودند که به مذهب تشیع پیوستند و بسیار قانع و زحمتکش هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح‌هایی که در زمان دولت سازندگی برای شمال استان اصفهان و مناطق کاشان، اردستان، نایین، بادرود و نراق در نظر گرفته شده بود، گفت: یکی از توجهات دولت سازندگی، تأمین مطمئن آب مکانیزه برای زمین‌های زراعتی مناسب آن مناطق بود که اگر اجرا می‌شد، نقش مهمی در اقتصاد، کشاورزی و تحول در زمین‌های کویری مرکز ایران داشت.

در آغاز این دیدار صدرایی، فرماندار و چند نفر از اعضای شورا و مسؤولان شهر گزارشی از اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شهر کاشان ارائه کردند و به بیان مشکلات و خواسته‌های مردم پرداختند.

کد N755962

وبگردی